Groene onder water sprinkhaan


Michel

Well-known member
Lid geworden
29 december 2016
Berichten
258
Leeftijd
37
Hoi,

Ik kwam er na het onderhoud achter dat er een enorme groene onder water sprinkhaan in me aquarium is gekomen.. Ik schrok me dood.. Weet iemand wat het is en of het goed of kwaadaardig is? Is het zeldzaam?
DSC_0474.JPG
 
Had inderdaad ook 3 punten.. Gevangen en weggehaald.. Denk dat hij zo groot is geworden door mijn dwerggarnaaltjes helaas.. Is een larve van een libelle geweest zie ik op verschillende forums
 
Ik blijf erbij dat het een larve van een waterjuffer is, maar dat terzijde ;)
Blijf het wel de komende week in de gaten houden of er niet nog een in zit.
 
Libelle, waterjuffer. Een pot nat.
Snel weghalen dat riviertje.

Ze eten inderdaad garnaaltjes en visjes.
 
Vraagje heb je enig idee hoe het in je aquarium is gekomen?
De enige larve die ik ken die groen is, is nl de waterjuffer maar verder ken ik geen groene larven van libellen.
Heb je regenwater gebruikt of planten die je buiten had staan in je aquarium gezet?
Maar het zijn veel vraten die je er meteen uit je aquarium moet halen.
 
Kill it with fire!
Meestal komen ze met planten mee.
 
Prachtig beestje. Duidelijk een libelle larve (Anisoptera). Erg mooi om te zien hoe ze hun prooi vangen. Ze zitten stil in hun hinderlaag en ineens schiet het vangmasker naar voren.
 
Ja ik vond hem ook erg mooi.. Toch maar wel er uit gehaald.. Hebben maar heel weinig dwerggarnaaltjes het overleefd.. Hij blijft toch niet in deze vorm.. En het is de eerste keer dat ik hem zie dus rustig bekijken zit er ook niet in.. Duurde weer een uur voordat ik 'm had gevonden.. Inderdaad libelle larve.. Voor de mensen die het geen een pot nat vinden :)
 

Terug
Bovenaan