Groene alg op ruiten hulp gevraagd



Hierbij is het wel de bedoeling dat je de helft wekelijks ververst als het goed is.
 

Hierbij is het wel de bedoeling dat je de helft wekelijks ververst als het goed is.
Alleen als je de EI hanteert.
Bij aquariumbemesting kun je ook de losse poeders kopen en dan doseren op wat je bak verbruikt. (Dus meten en dan een hoeveelheid toevoegen dat je waardes weer netjes zijn.)
 

Hierbij is het wel de bedoeling dat je de helft wekelijks ververst als het goed is.
Super dankje wel. Ik zag die ook maar hoopte eigenlijk op iets dat bij een online dierenzaak verkrijgbaar was. En weet iemand misschien welke shrimp guard op de eden 501 past? Die kan ik er dan mooi bij bestellen
 
Estimated Index. Zie achtergrondinformatie bij aquariumbemesting.nl.
En poeders zijn goedkoper dan flesjes die al aangemaakt zijn, zeker als je per keer niet één zakje poeder bestelt, maar wat meer. Meestal ook als je zelf bij de dierenwinkel gaat kopen.
 
Alleen als je de EI hanteert.
Zover ik weet voeg je wekelijks 15/1,5 toe ongeveer dus ververs je minder dan de helft dan kunnen de hoeveelheden tever oplopen. Je kan ook bv 25% verversen elke week maar ja dan moet je de helft van de dosis toevoegen.
 
Oh dat klinkt wel als meer werk. Ben er wel bang voor dat op deze manier de hoeveelheid plantvoeding ongemerkt te hoog word.
Gebruik dan liever de manier van jessicapilon.

Nu kwam ik er net achter dat om sommige stukken helaas ook bruine alg zit. Wat is daar aan te doen? De Posthoorn slakken zijn nu goed aan het eten maar daar los je het probleem niet mee op
 
Bruinalg is vaak een teken van teveel organische belasting en daarom zie je het vaak bij net gestarte bakken.

Wat Lysia aangeeft is goedkoper inderdaad en dan kun je wekelijks ook zelf bepalen hoeveel je toevoegt. Dat hoeft niet speciaal de EI te zijn.
 
Ondertussen zijn we even verder en ben ik druk op zoek naar een goede plantenvoeding die fosfaat en nitraat bevat. Al bij verschillende dierenwinkels geweest en de medewerkers weten totaal niet waar ze het over hebben of wat je bedoelt. Weet iemand misschien een goed merk dat alle micro en macros bevat?
(Dus ook de fosfaten en nitraten)
De complete van aquariumbemesting: https://aquariumbemesting.nl/nl/onze-producten/vloeibaar-kant-en-klaar/complete
Edit: ik had een boel berichten gemist...
 
ik zou eerst eens een waterwissel doen van 50%
(de ramen vooraf schoonmaken)

en dan eens aankijken hoe het gaat voordat je van alles en nog wat in die bak gaat toevoegen.
 
Topic loopt nu zo n 3 weken en ik mag aannemen dat de ruiten al wel zijn gepoetst;)
 

Terug
Bovenaan