groene alg op ruit aquarium

  • Onderwerp starter renniehahahahaha
  • Startdatum

Dat zal vast al wel weer schelen hoor.
 
renniehahahahaha zei:
Heb trouwens sinds gisteren jaloezie�n voor mijn raam. Hopelijk scheelt dit.

:thumbs:


Moet je wel dicht doen,he. :D
 
Als de laag erg lastig weg te halen is is een oud bank pasje een goed oplossing.
Krast niet en er blijft geen zand aan vast zitten.
 
Dacht de alg te kunnen bestrijden maar het hecht zich toch weer op mijn ruit. Ik krijg het er niet van af. Heb van alles geprobeerd! Zo jammer ik zie van de voorzijde haast mijn visjes niet. Heb nu de tijdklok van 10 tot 8 uur staan. Zijn er nog meer mogelijkheden om de alg te bestrijden. Misschien een algeneter in de vorm van een otto soort?


Mvg
Rennie
 
Dat is dan geen green dust als het zo vast zit. weet je de waterwaarden misschien ook en wat voeg je verder toe nu??
Ik zou als je algen hebt de duur van het licht naar 8 a 9 uur terugbrengen.
Het is beter om de oorzaak te bestrijden als dat kan.
 
Vertel je waterwaarden eens.

Dat het weer zo vol is,is niet normaal.
O, vroeg John al. Sorry.
En wat voor bodem heb je?
 
Waterwaardes weet ik op dit moment niet. Ik laat het morgen testen.
 
Naast groene alg heb ik last van heel veel kleine slakken in mijn aquarium. Wat kan ik hier aan doen want er beginnen er echt veel te worden. Heb inmiddels 6 otocinclus affinis aangeschaft.


Mvg
Rennie
 
Af en toe uitvangen, met lokvoer, of met afhevelen.
Structureel teveel slakjes heeft veelal te maken met teveel voedingsresten in je bak/bodem.
 
Je kan ze met een plak komkommer lokken en dan uitvangen zoals Marl al zegt.
 
Bedankt voor de tips, ga het proberen. Moet sowieso nog even een bodemreiniger gaan kopen morgen. De otto�s zijn wel erg leuk! ik weet dat ze niet mijn algprobleem kunnen oplossen maar ik vind ze erg leuk.

mvg
Rennie
 
Vandaag is de 1e algeneter overleden. Jammer is het zeker. Maar de rest doet het prima! Heb op Internet al een beetje kopen kijken naar bodemreinigers, maar nog niet echt een geweldige tegengekomen.

Mvg
Rennie
 
Ik heb er 1 van Sera en die was niet zo duur en bevalt verder goed. Sommige leden maken ze zelf van een petfles. Het principe is bij alle zuigers natuurlijk hetzelfde. namelijk reinigen van de bodem.
Zelf heb ik weinig verschil gemerkt in die ik in de jaren heb gehad hoor.
 
Ik moet zeggen dat ik eerst dacht dat de otocinclus affinis geen effect zou hebben op de groene alg. Maar ze doen hun naam als algeneter eer aan. Ik zie nu per dag steeds heldere stukjes op mijn aquarium ruit. En ze zijn nog leuk ook. Jammer dat er inmiddels 1 is gestorven. Maarja dat is mij ookal eerder verteld. Als de lido er eenmaal is dan plaats ik ze daarnaar over. Hebben ze mooi meer ruimte! Maar eerst nog even doen waar ze goed in zijn: Algeneten. ....
Mvg
Rennie
 

Terug
Bovenaan