Grind voorkant ruit erg bruin


Erik Blom

Well-known member
Lid geworden
13 december 2012
Berichten
512
Locatie
Zwammerdam
Hoi,

Aan de voorkant tussen mijn glas en het grind is het erg bruin alleen niet over de gehele lengte.
Er zit ook iets blauw alg tussen.
Heb twee weken geleden de bak gerestyled wbt de planten(getopt en weer terug gezet)was een oerwoud geworden omdat ik 4 weken geen tijd had om het bij te houden.
Heb toen ook veel grind afgezogen en gewassen en weer terug gedaan, maar nu wordt het toch weer bruin.
Heb co2 genoeg en volg EI methode.
Stroming is ook voldoende alles beweegt goed.
Het gekke is dat het alleen aan de voor kant zit en verder nergens althans niet zo erg.
Ik krijg er nu ff geen foto bij, dat zal ik later nog ff doen
 
Valt er veel licht of zonlicht op? Wat bruine aanslag is vaak wel normaal tegen de ruit aan maar blauwalg moet je niet willen.
 
Bijdeze de foto’s

1F5863D5-79E4-4319-82A1-3EE68587CE9A.jpeg


D555B296-310A-4CCE-A179-EF501095DFC7.jpeg


E332DF81-3583-4927-A202-A08A92849AFE.jpeg


19F79795-0F3C-4A25-88A7-CBC634B93345.jpeg
 
Er kan wel licht opvallen van buiten af.
 
Hier zie je links het raam, er is ook nog een raam ertegen over, maar om nu de heledag de gordijnen dicht te doen is ook zo wat.

EF4C51F6-9742-4D06-8355-D504EC9933BF.jpeg
 
Ja ik heb hier hetzelfde en zuig af en toe de voorste centimeter even weg en maak dan het raam schoon. Denk dat ik dat eens per 2 maanden doe en in de zomer wat vaker.
 
Even met je Visa-card, of een ander kaartje, langs het raam en het is weg. Ik doe dit wekelijks.
 
Die bodem is ook veels te dik.
3 cm meer weg zuigen scheelt al.
 
Zoals ik het bekijk is die bodem maar 3-4 cm toch?
 
Daar heeft Bertus wel gelijk in is dik genoeg, maar ik dacht als ik daar bodembedekkers wil planten moet ik wel genoeg houvast hebben vandaar er zou wel iets af kunnen.
Het gekke is dat het niet de gehele voorkant betreft.
 
Hoe dik is de laag bij de voorruit dan?
 
Hmmmm ik.zou het niet zou gauw in bodem dikte zoeken. Dat verschijnsel is dood normaal.
 
Opstaande rand 4 cm . 4 cm daarboven, is voor mij 8 cm..
 
Zeker dat is dikker dan gebruikelijk en niet persee nodig. Ik denk alleen niet dat dat het "probleem" veroorzaakt.
 
Af en toe even schoonmaken,kan te maken hebben met vals licht.

Grind een beetje door elkaar mengen en de alg verwijderen.
 

Terug
Bovenaan