greenbee`s meter


2017-01-24%2015.51.04.jpg
[/URL] k4ig6cmpbTSpNdltSuTEpFtglCrys58F.jpeg k4ig6cmpbTSpNdltSuTEpFtglCrys58F.jpeg k4ig6cmpbTSpNdltSuTEpFtglCrys58F.jpeg[/IMG]
 
Ze zeggen 'een foto zegt meer dan duizend woorden' maar ben ook wel nieuwsgierig naar de specs van je bak etc. :D
 
Mooi! Wat is je vissenbestand?
er zit een paartje Trichogaster chuna`s in, 3 Siamese algeneters(Crossocheilus oblongus), 30 Paracheirodon axelrodi`s, 16 Hyphessobrycon Amandae en 10 corydoras habrosus.
nog een restje (2) Iriatherina werneri.
een handje amano garnalen en een 20 tal crystal red.
 
techniek bestaat uit
een eheim prof 3e 600t en een JBL CristalProfi e901 greenline voor de zelfbouw co2 reactor en een Eheim Reeflex UV unit 350.
verlichting is 4 maal de TMC AquaRay GroBeam 600 Ultima Natural Daylight LED en 1 dennerle t5 39w special plant alles apart te dimmen.
sturing en meting gebeurt door een profilux 3 ex, met temp voeler, ph, redox, geleidbaarheid en Optische niveausensor voor het automatische bijvullen met osmose water doormiddel van een 685 liter per dag osmose apparaat met boosterpomp.
dosering van toevoegingen gebeurt door een profilux viervoudige doseer unit.
als co2 fles gebruik ik een 10 kg fles waar ik ongeveer een maand of 11/12 mee doe.
de aanzuig van beide filters en de niveausensor en voelers heb ik achter een achterwand gezet die schuin van voor naar achter is geplaatst met 4 roostertjes erin en een rooster aan de oppervlakte voor de kaamlaag.
de CristalProfi zuig het water aan door middel van een oppervlakte skimmer.
 
Knappe bak met mooie plantengroei! Alles ziet er zeer fris en zuiver uit! Draait de bak al lang eigenlijk?
Je vissen blenden ook zeer goed in het geheel, ik moest al goed kijken eer ik ze zag...
Ik vind het model van je dropcheck zeer grappig, nog niet gezien deze..

JBL CristalProfi e901 greenline voor de zelfbouw co2 reactor

Hoe werkt dat precies als ik vragen mag? Gebruik je de filter zelf als reactor of zit er nog iets tussen?
En wat gebruik je als uitstroom voor de filters? Een spraybar of lilypipe of ...?
Sorry voor de vragen hoor ;)
 
techniek bestaat uit
een eheim prof 3e 600t en een JBL CristalProfi e901 greenline voor de zelfbouw co2 reactor en een Eheim Reeflex UV unit 350.
verlichting is 4 maal de TMC AquaRay GroBeam 600 Ultima Natural Daylight LED en 1 dennerle t5 39w special plant alles apart te dimmen.
sturing en meting gebeurt door een profilux 3 ex, met temp voeler, ph, redox, geleidbaarheid en Optische niveausensor voor het automatische bijvullen met osmose water doormiddel van een 685 liter per dag osmose apparaat met boosterpomp.
dosering van toevoegingen gebeurt door een profilux viervoudige doseer unit.
als co2 fles gebruik ik een 10 kg fles waar ik ongeveer een maand of 11/12 mee doe.
de aanzuig van beide filters en de niveausensor en voelers heb ik achter een achterwand gezet die schuin van voor naar achter is geplaatst met 4 roostertjes erin en een rooster aan de oppervlakte voor de kaamlaag.
de CristalProfi zuig het water aan door middel van een oppervlakte skimmer.

Wauw, wat een techniek! Het is dus eigenlijk een zelf-regelende bak? Hij ververst zichzelf dus met osmose -water?
 
Knappe bak met mooie plantengroei! Alles ziet er zeer fris en zuiver uit! Draait de bak al lang eigenlijk?
Je vissen blenden ook zeer goed in het geheel, ik moest al goed kijken eer ik ze zag...
Ik vind het model van je dropcheck zeer grappig, nog niet gezien deze..
bak draait nu een jaar of 3.
continu test is van is van Aqua Medic.


Hoe werkt dat precies als ik vragen mag? Gebruik je de filter zelf als reactor of zit er nog iets tussen?
En wat gebruik je als uitstroom voor de filters? Een spraybar of lilypipe of ...?
Sorry voor de vragen hoor ;)
filter zelf is alleen gevuld met siporax, daarna komt een zelfbouw co2 reactor en de eheim uv lamp die alleen s`nachts aanstaat.
uitstroom zijn 2 spraybars, 1 van de jbl op de korte linker zijde en de eheim over de gehele achterwand.
 
Mooie bak zeg. Wat is je plantenbestand?
Hydrocotyle leucocephala
Staurogyne Porto Velho
Ludwigia ovalis
fissidens fontanus
Hygrophila pinnatifida
alternanthera cardinalis double red
Pogostemon erectus
Lobelia cardinalis
Echinodorus uruguayensis
Cryptocoryne sp. Flamingo
Myriophyllum sp. "Roraima"
Echinodorus reni
 
Mooi gezond beplant aquarium! Mag ik vragen wat de plant rechts achter is met de roestige kleur?
 

Terug
Bovenaan