"Gravende"" L014


Mangrove hout is zwaar hout wat afkomstig is van mangrove bomen. Doordat het zo zwaar is zinkt het meestal vrijwel direct. Andere houtsoorten moeten soms enige tijd inweken voordat het zinkt. Mangrove bomen komen alleen voor in tropische gebieden.

Kienhout, ook wel kienholt of kienstobben genoemd, is half gefossiliseerd hout dat bewaard is gebleven in veenlagen.

Spiderwood is een houtsoort met vele fijne vertakkingen en komt uit China. Dit is de wortel van de rododendron, deze Aziatische wortel wordt gerooid, gedroogd en ontdaan van de bast.
 
Aha. En wat zijn dan de voordelen van dat het gefossileerd is?
 
Persoonlijk heb ik altijd de neiging iets nog liever op de schroothoop te gooien dan voor een habbekrats weg te geven op een onredelijk bod:p
Ja ik verkoop ook weinig maar ik kan het geld wel gebruiken eigenlijk. En ik moet ook zeggen ik koop best veel op marktplaats als ik iets leuks vind. Vooral gratis dingen enzo. Mijn kledingkast bijvoorbeeld. 3 deuren met glazen deur. Hele grote, voor 10 euro gekocht, gebracht en in elkaar gezet.

En ik kan niet zeggen hoe dankbaar ik eigenlijk zou moeten zijn om dat gebaar. Ik besef me half niet hoe blij ik moet zijn voor zn mooie grote kast. Wat ik anders nooit had kunnen aanschaffen in mijn situatie. Zonder marktplaats, en mensen zoals hun zat ik nu zonder kast voor mn kleren, dan lag het of in stapels op de grond of in een kartonnen doos ofzo.. Omdat sommige mensen wel hun leven in orde hebben en ik het moeilijk vind. Maarja daar heb je als iemand die geeft weinig aan natuurlijk 😆
 
Aha. En wat zijn dan de voordelen van dat het gefossileerd is?
Als iets versteend vertraagd het rottingsproces omdat het water niet meer tot de organische materialen kan door dringen vanwege de mineralen geloof ik?
 
Dat rottings proces durf ik niet heel veel over te zeggen. Kienhout geeft in ieder geval minder geel af dan mangrove hout.

Kienhout vind ik ook mooier
 
Ja ik verkoop ook weinig maar ik kan het geld wel gebruiken eigenlijk. En ik moet ook zeggen ik koop best veel op marktplaats als ik iets leuks vind. Vooral gratis dingen enzo. Mijn kledingkast bijvoorbeeld. 3 deuren met glazen deur. Hele grote, voor 10 euro gekocht, gebracht en in elkaar gezet.

En ik kan niet zeggen hoe dankbaar ik eigenlijk zou moeten zijn om dat gebaar. Ik besef me half niet hoe blij ik moet zijn voor zn mooie grote kast. Wat ik anders nooit had kunnen aanschaffen in mijn situatie. Zonder marktplaats, en mensen zoals hun zat ik nu zonder kast voor mn kleren, dan lag het of in stapels op de grond of in een kartonnen doos ofzo.. Omdat sommige mensen wel hun leven in orde hebben en ik het moeilijk vind. Maarja daar heb je als iemand die geeft weinig aan natuurlijk 😆
Die mensen hebben een goed gevoel, dat is ook veel waard:)
 
Hmm ja, dat wordt nog interessant. Er ligt nu bij mij een stuk mangrove in te weken. Na twee maanden heb ik er nog steeds thee van. Ik hoop inderdaad wel dat die kleurstof een keer op raakt.
 
Hmm ja, dat wordt nog interessant. Er ligt nu bij mij een stuk mangrove in te weken. Na twee maanden heb ik er nog steeds thee van. Ik hoop inderdaad wel dat die kleurstof een keer op raakt.
De hout stronken die ik heb in mijn nano (mangrove hout) heeft ook hier ontzettend lang veel kleur afgegeven, terwijl het kleine stukje kienhout wat ik heb dat nooit heeft gedaan
 
Kienhout op Aliexpress? Volgens mij wordt dat veelal in Drenthe en Duitsland uit de grond gehaald.

Kan het er ook niet vinden. Tevens vraag ik mij af hoe handig het is om Kienhout helemaal uit China te halen.
 
Hmm ja, dat wordt nog interessant. Er ligt nu bij mij een stuk mangrove in te weken. Na twee maanden heb ik er nog steeds thee van. Ik hoop inderdaad wel dat die kleurstof een keer op raakt.

Reken er maar niet op.
 
Kienhout op Aliexpress? Volgens mij wordt dat veelal in Drenthe en Duitsland uit de grond gehaald.

Kan het er ook niet vinden. Tevens vraag ik mij af hoe handig het is om Kienhout helemaal uit China te halen.
Je hebt gelijk, sorry foutje :giggle: Aliexpress verkoopt ander hout.

 
Reken er maar niet op.
Hmm ja, dat wordt nog interessant. Er ligt nu bij mij een stuk mangrove in te weken. Na twee maanden heb ik er nog steeds thee van. Ik hoop inderdaad wel dat die kleurstof een keer op raakt.

Ben er ook bang voor ja je kan er waarschijnlijk flnk wat potten thee mee thee mee trekken. Zal wel een stuk minder kunnen worden maar dan ben je misschien al door de helft van je hout heen als ik het zo hoor :')
 
Nou gisteren de bak schoon gemaakt en helaas kwam ik een dode Brochis tegen achter een omgevallen leghol of die er nu onder kwam toen die om viel of zich vast gezwommen had weet ik niet maar blij werd ik er niet van.

Alles weer gefatsoeneerd en het graven lijkt nu al een heel stuk minder te zijn sinds ik de lampen vrij ver naar voren heb gelegd zodat het achterin vrij donker is.
 

Terug
Bovenaan