graag jullie hulp


J

jhonno

Guest
Hallo

Ik ben met mijn aquarium helemaal opnieuw begonnen nieuwe achter wand nieuwe bodem etc etc 120x55x40.
Ik wil graag roofvissen hebben in mijn aquarium heeft iemand misschien idee�n welke vis er geschikt is voor een beginnende aquarium liefhebber en voor het formaat aquarium

Alvast bedankt
 
Roofvissen - Speciaalzaak voor aquarianen en vijver- liefhebbers ...

Roofvissen, ... De grootste speciaalzaak van Nederland voor aquaria en
vijverliefhebbers. Met 3000 m� kijkplezier � klik hier voor een impressie ...
www.aquariaveldhuis.nl/index.php?categoryID=1099 -


Een echte roofvis die eigenlijk niet geschikt is voor aquaria in onze huiskamers.
Hij is zeer onverdraagzaam ten opzichte van soortgenoten en hij kan alleen maar gehouden worden met even grote of grotere andere vissen.
 
Vertel eens wat jij verstaat onder roofvissen?
Elke vis zal een kleiner dier dan in zijn bek past -bijvoorbeeld kannibaaltetra vs. witte muggenlarf- op proberen te eten. En daarmee is de term roofvis eigenlijk een beetje inhoudsloos. Dus vandaar de vraag. Het is bij de samenstelling van een visbestand van belang dat je goed duidelijk maakt wat je wilt.
 
Naja roof vissen zie ik zoals snake heads, channas etc misschien ook de polypterus?
 
Ik heb ff gekeken naar aquaria veldhuis link die je atuurde en de snakeheads en channas spreken me het meest aan. Ik zag ook dat daar mijn bak ye klein voor is wil graag grote roofvissrn voor mijn bak formaat dat als je um ziet zwemmen dat je denkt van woow wat een monster een aggressieve uitstraling
 
Met een 1.20 m bak kom je niet ver,he.

Om het wouw formaat te willen, mag je wel 2 x zo groot zijn.

Daar kunnen geen grote roofvissen in.
Is gewoon onzin.

Dan zou je hoogstens piranha,s kunnen nemen, maar die worden ook groot.

Waar ga je er dan mee heen? Ook in het kanaal?
Daar worden ze ok nu al gevangen.
 
Naja kom ver zat toch als ik een channa neem die max 30 cm word? En vind dat al best groot aangezien ik neon tetra etc gewend ben ;)

Weg doen in het kanaal zeker niet
 
Waarom wil je roofvissen? Om het interessante gedrag, of omdat het stoer is?

Hoeveel ervaring heb je met het houden van een aquarium?
 
Aan welke vissen zat je te denken als ik vragen mag??

Zo n Channa dat meen je vast niet toch?
 
Channa bleheri of pulchra iets in die richting.
Ik heb nu denk 2 jaar dit aquarium met voorheen beetje standaard vissen. Het intreseerd mij om het gedrag en levens wijze van deze vissen te kunnen en mogen volgen en waarom zou ik dat niet menen?
 
Heb je je wel goed ingelezen als ik vragen mag?
Je moet er wel rekening mee houden dat dit geen kleine vissen zijn en dat je bak wel ruim is maar niet zodanig dat deze vissen daarin kunnen.

http://vissen.aquagids.nl/Channa_bleheri.html

Gelet op het formaat van de vis en je aquarium dacht ik dat je wellicht een grapje maakte.
Maar daar heb ik me dus in vergist. Daarom wil ik je adviseren om je toch goed in te lezen zodat je een teleurstelling wordt bespaart.
 
jhonno zei:
Channa bleheri of pulchra iets in die richting.
Ik heb nu denk 2 jaar dit aquarium met voorheen beetje standaard vissen. Het intreseerd mij om het gedrag en levens wijze van deze vissen te kunnen en mogen volgen en waarom zou ik dat niet menen?
Ik weet vanuit de handel dat het vooral mannen tussen de 16 en 25 zijn, met toevallig meestal een petje op die deze vissen willen hebben. Alleen maar omdat ze het stoer vinden.

Echt serieuze liefhebbers zijn er een stuk minder.
 
Botia zei:
jhonno zei:
Channa bleheri of pulchra iets in die richting.
Ik heb nu denk 2 jaar dit aquarium met voorheen beetje standaard vissen. Het intreseerd mij om het gedrag en levens wijze van deze vissen te kunnen en mogen volgen en waarom zou ik dat niet menen?
Ik weet vanuit de handel dat het vooral mannen tussen de 16 en 25 zijn, met toevallig meestal een petje op die deze vissen willen hebben. Alleen maar omdat ze het stoer vinden.

Echt serieuze liefhebbers zijn er een stuk minder.

:oops:
 
Eerlijk gezegt ik heb er nog geen research over gedaan en ik dacht vraag hier wat mogelijk is qua roofvissen voor mijn formaat bak ik merk aan jullie reacties dat dat dus niet mogelijk is.

Over de leeftijd heb je gelijk ik ben 22 maar een petje nooit gedragen. Ik ben serieus over dat ik zo een soort vis graag zou willen hebben maar niet omdat ik het stoer vind maar het me intressant lijkt om te zien hoe deze vissen leven en ontwikkelen
 
Van mogen ze de zgn Roofvissen ook gerust uit de handel nemen. In de meeste gevallen is het wildvang, worden ze onwijs groot, zijn de meeste "liefhebbers" niet serieus en zijn het niet de makkelijkste soorten.

Gelukkig ben jij een serieuze liefhebber.

De Channa bleheri is wel te kweken, en schijnt niet al te moeilijk te zijn. Een koude winterperiode schijnt de vis wel goed te doen. Deze kunnen wel in een 120cm aquarium maar dan ook echt ��n koppel en meer niet.
 
Weten jullie dan misschien een soort roofvis waar ik dan beter mee kan beginnen voor mijn formaat bak?
 
Ik zag in het Dolfinarium deze week leuke haaitjes maar die worden ook weer te groot denk ik Jhonno ;)

Een serieuze soort kan ik je niet noemen maar wellicht de andere leden wel als die er zijn voor je bak.
Succes met je bal alvast.
 
Haha ja die worden ook te groot inderdaad. Hoop dat iemand me kan helpen met een soort vis vind de astronotus occelatus ook zeer mooie vissen heb ik kort gehad tot dat het 2 mannetjes waren en ik ze terug heb moeten brengen
 
Ja dat is jammer dan he. Dat gebeurt regelmatig hoor dat het geen koppel blijkt te zijn.
 
En ik pieker al omdat mijn zwaarddragers te groot zijn voor mijn meterbak :D
 
Pantodon buchholzi - Afrikaanse Vlindervis - Hobbykwekers



www.hobbykwekers.nl � ... � Pantodontidae � Pantodon






De Pantodon buchholzi of Afrikaanse Vlindervis is niet echt geschikt voor een gezelschapsbak, tenzij hij wordt gehouden met grotere soorten. De kleinere ...
 
jhonno zei:
Weten jullie dan misschien een soort roofvis waar ik dan beter mee kan beginnen voor mijn formaat bak?

Een groepje vlindervissen zou inderdaad een optie kunnen zijn. Dit zijn prachtige vissen echter zwemmen ze niet heel veel (Eigenlijk bijna alleen als ze eten krijgen). Ook kunnen ze erg goed springen, hier moet je rekening mee houden.
 
jhonno zei:
Hallo

Ik ben met mijn aquarium helemaal opnieuw begonnen nieuwe achter wand nieuwe bodem etc etc 120x55x40.
Ik wil graag roofvissen hebben in mijn aquarium heeft iemand misschien idee�n welke vis er geschikt is voor een beginnende aquarium liefhebber en voor het formaat aquarium

Alvast bedankt

Vlindervis, tapijtvis, Tanganyika Altolamproogus, ik heb hier zelf een groepje kleine channa's die prima in 120cm kunnen (te koop), Xenomystus nigri, Platydoras.

In 120 cm kun je bv 5 vlindervissen, 1 zwarte mesvis en 1 tapijvis houden, plus bv een rofmeervslletje of 2.
 

Terug
Bovenaan