Gourami's maar welke.?


H

Hein..V

Guest
Halloo,

Ik heb sinds begin deze week een koppeltje Gourami's gehaald, maar ik zou niet weten welke soort dit is misschien kunnen jullie mij helpen.

Dit zou de man moeten zijn.

987176_0_82_gourami_man.jpg


991854_0_82_gourami_man_2.jpg


en hier de Vrouw

167382_0_82_gouramivrouw.jpg


514767_0_82_gouramivrouw2.jpg
 
Dat is de Trichogaster chuna, oftewel de honinggoerami. En dit is dan de "gold" kweekvrom.
 
Ahaah oke Bedankt!! maar is de vrouw dan ook een kweekvorm.? want dan ga ik het mannetje omruilen voor een "normale" vorm.
 
waarom zou je ze omruilen, zijn toch mooie vissen??
 
Je hebt daar toch een mooi koppeltje.
Ik zou ze niet om ruilen.
Dit bezorgd de vis alleen maar stress.
Het zijn gevoelige vissen.

Ik weet niet hoe groot je bak is,dan koop je toch een gewoon koppeltje er bij.

Ik heb zelf ook verschillende kweek stellen het gaat goed.
Heb geregeld jongen.

Groetjes Sandra
 
Mooi koppeltje.

Niet iedereen weet dat er ook een populatie van de gouden variant in het wild voor komt. Dus het zijn niet altijd kweekvormen die er anders als de standaard wildkleur uitzien.
De standaard wildkleur is ook veredeld,normaal is de wildkleur echt honingkleurig en niet oranjerood.
Nog een kleine vermelding, de soort heeft weer zijn oude en originele naam Trichogaster terug gekregen. Dus zodoende heeft de in de volksmond hetende Trichogaster(leeri enz.)de naam Trichopodus gekregen.
Het lijkt een beetje vreemd, maar het is toch volledig correct.

Met vriendelijke groeten,
Armin
 
Heb de vissen maar gehouden, en met resultaat, ik dacht steeds dat ze elkaar niet moesten ivm najagen enz, maar gister toen ik thuis kwam van men werk, zag ik dat er allemaal jongen waren, wat een mimi spul zeg.!!
 
Moet ik ook nog maatregelen nemen wil ik wat visjes overhouden.?
 
Wees blij dat je de Trichogaster chuna hebt meegenomen en niet zo'n bakbeest als de Trichogaster trichopterus.;)
Je zou eventueel wat jongen uit kunnen vangen en in een klein aquarium doen. Bruissteentje er in en de eerste paar dagen met bijvoorbeeld Liquifry nr. 1 voeren. Dan kan je ondertussen al een artemia kweek opzetten. Of anders: de jongen er in laten en veel drijfplanten er in doen en schuilplaatsen in de hoop dat je er nog een aantal overhoudt.
 
Heb volgens mij geen 1 overgehouden, misschien dat ze ook wel door het filter opgezogen zijn hoor, daar had ik al eens eerder Kersenbuik jongen uit gevist, maar ondertussen hebben de gouramis ALWEER jong grut.!
 
Ik heb er ook twee hele leuke vis
 
Blij dat het bij jou goed gaat met de goerami's! :D Leuk!
 

Terug
Bovenaan