Gourami's in mijn bak ?


N

Niels1990

Guest
Zoals de titel al doet vermoeden,

ik vind de Gourami's erg mooie en sierlijke vissen. Vooral de diamant gourami's. Nu heb ik op internet gelezen dat deze vissen een bak nodig hebben van minimaal 1.20m en het water moet geen stroming hebben. Nu is mijn bak 60x31x46,5 dus is dat te klein.

Zijn er Gourami's (dwerg gourami's bijvoorbeeld?) die w�l in mijn bak kunnen en mogen? Visbestand tot nu toe is ��n Gibbiceps, en 6 kardinaal tetra's. Mijn plan voorlopig is nog ongeveer 6 kardinaaltjes erbij te halen, en dan eventueel gourami's.

Graag de eventuele mogelijkheden met foto zodat ik er beeld bij heb!

Als er andere mogelijkheden zijn van mooie sierlijke vissen, hoor ik dat natuurlijk ook graag!

Alvast bedankt,

Niels
 
En beter zou je de kardinalen ruilen voor neontetras, deze blijve iets kleiner. Voor kardinalen is dit bakje volgens mij te klein.
 
Temperatuur van goerami's en kardinalen is ook niet echt een goede combi.
De kardinalen zitten liever wat warmer.
Goerami's gaan van hogere temperatuur over in paar stand en als ze dit continu hebben dan gaat het niet heel lang goed met het vrouwtje.
Het mannetje zal haar dan blijven opjagen.
 
Wat dachten jullie van de Gibbiceps????
Die vis wordt ongeveer net zo groot als de bak zelf!!!!
 
Jou bak is ook te klein voor Kardinalen en de gibbiceps. Je kan beter helemaal opnieuw beginnen
 
Mijn bak te klein voor Kardinaal Tetra's ?? Het is toch een flinke bak van 87 Liter, en het zijn maar kleine visjes.. Lijkt mij niet dat deze in een bak van 1.20m moeten zitten.. ?

Honinggourami is ook een erg mooi visje!

Ik ben overigens net overnieuw begonnen, heb de kardinaaltjes gisteren gekocht. Ben niet van plan om deze gelijk weer weg te doen..
 
Gibbiceps ben ik niet bekend mee dus dat liet ik aan iemand anders over.
Ging er vanuit dat er vanzelf wel iemand over zou beginnen.

Ik heb puur de gourami vraag beantwoord.
Daarom is het dus goed dat er meerdere reageren!

Edit:
De liters maakt niet uit het gaat hem om de 60cm die ze op en neer kunnen zwemmen.
En dat ze klein zijn wil niet zeggen dat ze in een kleine bak kunnen.
Het gaat er om hoe actief ze zijn.
 
De bak staat nu op 24 graden.

Gibbiceps weet ik dat deze uiteindelijk na een aantal jaar groot kunnen worden. Dit was mij ook bekend met aanschaf van het visje. Deze kan eventueel in overleg retour naar de dierenzaak.

Overigens lees je op internet dat kardinaal tetra's prima in een wat kleiner aquarium gehouden kunnen worden, alleen hier word verteld van niet ?
 
Voor zover ik weet worden kardinalen op de meeste sites toch wel voor minimaal 80cm geadviseerd.
De Gibbiceps heb ik net even opgezocht en die zou ik zelf gelijk terug gebracht hebben..
Een vis die een halve meter kan worden in een 60cm kan niet gezond zijn.

Als je je kardinalen nog terug kan brengen zou ik dit zeker ook doen.
Je kan beter opnieuw beginnen nu er nog niet heel veel vis in zit.

Nu krijg je nog de kans om het echt goed te doen.


Mijn advies:

Ruil de kardinalen voor een leuke kleinere scholenvis.
Neem een koppel Colisa chuna.
Voor de onderlaag kan je nog kijken voor een klein L-nummer of kleinere corydoras.
 
Beste Niels,

Het spijt me om het je te zeggen, maar zo werkt het niet met (dit soort) vissen.
Om gezond te blijven, te groeien, niet te vergroeien etc etc moet je deze vissen meteen in een grote bak doen. Het verkregen advies zegt mij dan ook meteen dat de medewerker van de winkel niet de noodzakelijke kennis blijkt te hebben. Als je het mij vraagt is het echt een idioot advies.
Als je straks met een vergroeide 40 cm lange Gibbi terugkomt nemen ze die echt niet over. Daarnaast is het een vis die een geweldige vervuiling veroorzaakt e.d.
Wees wijs en breng m nu terug, want dit gaat echt verkeerd aflopen.
 
Kardinaaltetra's zijn baantjestrekkers. Die doe je dus heel erg tekort met een bak van 60 cm.
 
je kan zeker honinggoerami's houden in je aquarium ga ze zelf houden in 54 liter
grtjes seahorse;)
 
seahorse kijk ook eens naar de datum van berichten waar je op reageert.

Komt al een paar keer voor dat je topics een beetje 'ontstoft' ;-)
 

Terug
Bovenaan