Goudvis


N

Niiels

Guest
Hey AF

Mijn neef heeft twee goudvissen en ��n daarvan heeft beschadigde schubben. Nu vroeg hij wat hij het beste kan doen en ik heb voorgesteld een zoutbad te ondernemen omdat het geen kwaad kan, toch?

Kan iemand me hier bij helpen?
Welk zout heb je nodig?
Hoelang moet de vis erin?
...?

Sorry dat ik geen foto heb genomen, dom van me maar een zoutbad kan toch geen kwaad dacht ik.

Bedankt voor jullie toekomstige reacties!
 
Als de waterwaardes in orde zijn genezen beschadigde/missende schubben vanzelf.

Je weet dat goudvissen vijvervissen zijn en niet geschikt voor gewone huisaquaria?
 
Waterwaardes zijn er niet, is gewoon een klein aquariumpje van 20-30 liter.
Geen bodem, geen plantjes.. gewoon 2 vissen en een filter.
Mag ik ook nog toevoegen dat zijn vriendinnetje deze visjes had gekocht voor zijn verjaardag paar jaar terug.
 
Dan hadden die vissen ondertussen even groot als het aquarium zelf moeten zijn :rolleyes:

Goudvissen hebben minimaal 200l. per vis nodig om gezond te kunnen groeien.
 
Ja, Jones ik ben het volledig met je eens dat deze vissen daar niet thuis horen maar wat kan ik nou doen in deze positie? Dat kan je toch wel begrijpen? Ik wil ze alleen maar proberen te helpen.
Nu je dat aanhaalt weet ik niet zeker dat het echte goudvissen zijn maar het zijn geel gekleurde met wit aan de onderkant en leven in gewoon water dat uit de kraan komt. En ze doen er nog product bij dat dient voor goudvissen dus wss zijn het wel degelijk goudvissen dan. Zullen dat wel aangesmeerd gekregen hebben bij de viswinkel.
Ze zijn misschien 5 a 7 cm groot. Ik ga daar namelijk ook niet zeggen dat ze in een vijver thuis horen want dan krijg je de vraag: waarom leven ze al dan 3 jaar lekker samen?

Ik heb nooit goudvissen gehad en ken er dus ook niets van.
 
Je kan ze wat foto's van grote goudvissen laten zien? Die zijn hier genoeg te vinden op het forum. Misschien kan je ze zo overhalen. 3 jaar is ook helemaal niet oud voor goudvissen. Ze kunnen 30 jaar oud worden. In mijn goudvissenopvang-topic zijn ook foto's te zien van hoe goudvissen er bovenop gekomen zijn die in dezelfde situatie zaten. De visjes zijn nu letterlijk kapot gegroeid en als ze enigszins begaan zijn met het welzijn van de vissen zoeken ze een ruime vijver op waar ze in kunnen. Nu kan het nog qua temperatuur.
 
Zal is in je topics duiken!
Maar het is een geschenk en ze zijn begaan met de visjes, als je dat na al jouw terechte opmerkingen nog kan zeggen.
Ze zullen ze zeker niet wegdoen daar ben ik zeker van.

Alweer bedankt voor je info Jones.
 
Jones al je pagina's gaan lezen op jouw topic kost wel wat tijd.
Die tijd wil ik er eigenlijk niet aan spenderen omdat ik geen goudvissen heb en nooit zal hebben.
Hopelijk kan je dat begrijpen.
Wel een mooie topic trouwens en foto's.

Maar zou je me aub wat instructies kunnen geven ivm het zoutbad?
Het kan geen kwaad en mss herstelt het visje na deze behandeling.
 
Nee geen zoutbadje gaan toevoegen voor slechts wat beschadigde/ontbrekende schubben, dat geneest echt prima vanzelf. Met het zoutbadje geef je de vis toch stress terwijl dat in dit geval echt nergens voor nodig is.

Wat betreft de ontbrekende goede huisvesting daar heeft Jones alles al over gezegd. Jammer dat er toch mensen zijn die goudvissen nog in ouderwetse kommen of veel te kleine aquariumpjes blijven houden.
 

Terug
Bovenaan