Goudvis met bulten


S

sticcker

Guest
Toen ik 8 was heb ik na lang zeuren samen met mijn broertje beide eindelijk een huisdier gekregen: 2 goudvissen. Deze hebben in hun levensjaren velen andere vissen partners versleten, inclusief een sluierstaart die ik had die 8 jaar is geworden. Het laatste halve jaar van het leven van de sluierstaart had deze een soort uitstulpingen/bulten op het lichaam en na een zomervakantie we te zijn geweest en de vissen met vakantie voer en een schone bak te laten was mijn sluierstaart overleden.
1 van mijn goudvissen kreeg een jaar terug een lichte bult zoals in mijn gedachten mijn sluierstaart ook had. Hij is ondertussen samen met zijn maatje 14 jaar bij ons.
Hij heeft meer bulten gekregen, maar deze variëren in grootte. Soms word een bult groter en dan slinkt deze weer. Ik heb geen idee wat het is.
Ik heb meerdere malen een eSHa 2000 kuur gegeven. Ook een keer een zoutbad. Dit lijkt niets uit te halen.
De vis zelf is nog even actief als zijn maatje die niets zichtbaar heeft. Ook komt hij iedere avond naar het oppervlak als je naar de bak toe loopt om ze te gaan voeren.

De bulten zelf zijn zachter dan de spieren/het lijf van mijn goudvis.

Heeft iemand een idee wat dit is en of ik er nog iets aan zou kunnen doen?

20161221_143257.jpg


20171223_124111.jpg


20171017_220348.jpg
 
Ik wil je niet ongerust maken maarIk heb met mijn vis iets gehad wat er erg op lijkt en hebt van alles geprobeerd maar kreeg het niet onder controle. Heb hem uiteindelijk laten inslapen omdat het gezwel steeds groter werd en hij er last van begon te krijgen. Ik denk dat hij er ongeveer een jaar mee heeft geleefd. Ik vermoed dat het is gekomen door een beschadiging ofzo en dat er een bacterie of iets dergelijks in is gaan zitten. zie de foto hieronder
DSC_0274.JPG
 
Heb er ook eentje. Is meestal gezwel/karperpok/tumor. weinig tot niets aan te doen. Als ze er geen last van hebben gewoon laten zwemmen. Mijne heeft het al 3 jaar op zijn zijkant en geen last van.


Staan die ogen nu ver uit de kop of ligt dit aan foto?
 
Ik wil je niet ongerust maken maarIk heb met mijn vis iets gehad wat er erg op lijkt en hebt van alles geprobeerd maar kreeg het niet onder controle. Heb hem uiteindelijk laten inslapen omdat het gezwel steeds groter werd en hij er last van begon te krijgen. Ik denk dat hij er ongeveer een jaar mee heeft geleefd. Ik vermoed dat het is gekomen door een beschadiging ofzo en dat er een bacterie of iets dergelijks in is gaan zitten. zie de foto hieronder
Bekijk bijlage 253621

Nee, ik tot nu toe ook nog niet. Maar hij is tot nu toe nog levendig.
Dus voorlopig blijft hij nog rustig rond zwemmen :)
 
Heb er ook eentje. Is meestal gezwel/karperpok/tumor. weinig tot niets aan te doen. Als ze er geen last van hebben gewoon laten zwemmen. Mijne heeft het al 3 jaar op zijn zijkant en geen last van.


Staan die ogen nu ver uit de kop of ligt dit aan foto?

Ja ik denk ook aan zo iets, het enige is dat de bult af en toe dus wat los lijkt te laten. Tumoren doen dat niet. Pokken misschien wel?
En de ogen is een vlies overheen gegroeid. Toen we hem ongeveer 2 jaar hadden is die enorm gegroeid terwijl zijn maatje heel rustig aan groeide. Het leek toen alsof je toen door zijn pupil naar binnen kon kijken.
Hij reageert verder nogsteeds op beweging en licht etc. Dus ik weet niet in hoeverre het zijn zicht echt heeft aangetast.
 

Terug
Bovenaan