goudvis masseren, hoe?


A

aqua kidd

Guest
Hallo mensen,
Voor de mensen die betrokken waren bij mijn vorige topic: bedankt, de vissen zien er nu een heel stuk gezonder uit en ze krijgen per dag 2 a 3 keer een klein beetje voer. De demekin telescoopoog combo begint zelfs een wen te krijgen haha!

Maar de combo blijkt toch geen man te zijn en vertoond geen interesse meer in de drachtige blauwe... ze word alleen groter en ik ben dus bang dat ik haar toch moet masseren. Hoe moet dit precies? En hoevaak moet dit?

Bvd

Nick
 
Laatste keer dat ik voelde zacht, maar ze word dikker :eek:
 
Je kan heel zachtjes met je duim over de buik gaan, vooraan beginnen en richting de staart duwen. Als er niets uitkomt over een paar dagen nog eens proberen. Wel heel voorzichtig doen hoor en zorg ervoor dat je hand nat is anders beschadig je de slijmhuid.
 
Oke duidelijk bedankt, ik had wel gelezen dat dit zo moest bij vergroeiing, moet ik telkens als ik masseer een andere kant pakken zodat ze niet vergroeit raakt?

En dus om de paar dagen masseren tot ze weer normaal is?
 
Ja dat vind ik ook :) ik krijg geen filmpje gevonden :eek: heb je misschien een link voor me? :$
 
[video]http://www.youtube.com/watch?v=najz7wamDXY[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=fBjBwledJbU[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=0q4qgGt7izk[/video]

Dus wat je doet is de vis voorzichtig op zijn rug pakken, zodat haar buik boven zit,
en dan duw je heel zachtjes en geleidelijk met 1 vinger in het midden van voor naar achteren.
(dat roeren doen ze alleen om het sperma en de eitjes te mixen)
Je kan af en toe even afdoen in het water, of gewoon de buik in het water houden.
en als laatste even zachtjes via de zijkanten duwen met je vinger, voor het laatste beetje..


Je moet op goldfish hand breeding of goldfish hand spawning zoeken.
 
Zo net voor het eerst een poging gedaan, er kwamen inderdaad eitjes uit! :D ze is alleen nogsteeds enorm dik en zoveel kwam er niet uit, dus morgen weer even proberen want meer komt er nu niet uit :p
 
Maar ehm, vissen kunnen ook gewoon dik zijn omdat dat hoort he! Mijn grootste sluier is superdik en dat is een mannetje...
 
Mijn braampje is ook lekker dik, als ze kuit moet schieten doet ze dat wel samen met boeddha sowieso, maar ze is nu ook wel lekker dik en ziet er niet naar uit da ze gaan paaien
 
Dan ist goed :) t is btw wel een ryukin :eek: de bult is er nu ineens wel nu ze gegroeid is :eek: wel mooi en in mijn ogen een teken dat ze gezond is en goed groeit :D dat dik zijn zal dan wel zo horen haha
 
Heb je geen mannetje dan?
Misschien moet je eerst eens zeker weten voor je handelingen uitvoert
 
Misuzu: als er eitjes uitkomen, lijkt het me een vrouwtje :p

Seabait: nee dat is geen geintje, haha! Maar goudvissen zijn ook heel aaibaar hoor, dus zo raar is het nou ook weer niet.
 
Seabait zei:
Getsie een goudvis masseren,dacht eerst dat het een geintje was! :O

Heet afstrijken,van voor naar achter,
Om de eieren voorzichtig uit de eileider te strijken.


Liedje.
van voor naar achter van links naar rechts.
 
Haha, dacht ook eerst dat dit een grapje was... Grappig dat dit kan... Maar hoe zien ze nou of zo'n goudvis kuit moet schieten of gewoon moddervet is ? :p
 
Goudvissen kunnen niet 'moddervet' worden. Alles dat er teveel in gaat komt er onverteerd weer uit. Daarom stoor ik me zo aan het fabeltje dat goudvissen zich dood kunnen eten en je ze daarom maar eens in de 2 dagen mag voeren.
 

Terug
Bovenaan