1. Bezoekt u onderstaande sponsor om onze server in stand te houden?

Goudvis legt geen eitjes?

Discussie in 'Goudvissen' gestart door Peachyfishy, 13 feb 2018.

View Users: View Users
  1. Peachyfishy

Peachyfishy

Lid geworden:
    20 dec 2016
    Heyhoi,

Een aantal weken geleden heb ik een topic geplaatst over mijn goudvis Floyd die verticaal stil bleef hangen in het water. Dit is het topic met verdere uitleg over die situatie; https://www.aquaforum.nl/threads/sluierstaart-zwemt-raar-hangt-in-water.155479/#post-1845372
    Ik was toen ten einde raad en ben op advies van michelle1, zoals te lezen is in het topic, naar Dino in Voorschoten gegaan. Ik heb Floyd meegenomen en ook wat uitwerpselen. Op het huid afstrijkje was niks te zien, maar in de ontlasting krioelde het van de parasieten. Inmiddels heb ik daar een kuur voor gedaan. De week daarna ging ik terug voor een checkup en al het inwendige was weg maar nu hadden ze last van wormen op de huid. Daarvoor ben ik nu aan het behandelen.
    Hier gaat het me alleen niet helemaal om in dit topic, want Floyd is blijkbaar een meisje en zit vol met eitjes. Wat ik van Dino begreep is dat ze niet bevrucht word en daarom nu ook haar eigen eitjes verteert. Dat zou een reden kunnen zijn voor het stil hangen wat ze nog steeds doet. Ik kan er op internet niks over vinden en snap ook niet helemaal hoe dit zit. Ik snap niet hoe het is gekomen, en of het bijvoorbeeld nog een keer kan gebeuren. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en ik hoop dat iemand me kan adviseren.
    Ik heb een 250 liter aquarium met 1 vrouwtje, 1 mannetje en ik vermoed nog 1 vrouwtje. Qua paren gaat er denk ik niks gebeuren aangezien het mannetje heel timide is.

20180213_160556.jpg

2. TS
    TS
    Peachyfishy

Peachyfishy

Lid geworden:
    20 dec 2016
    Het kan trouwens zijn dat ik Dino's verhaal helemaal verkeerd heb begrepen omdat ik van dit onderwerp vrij weinig af weet. Ik zou heel erg geholpen zijn met wat duidelijkheid!

3. michelle1

michelle1

Lid geworden:
    31 dec 2015
    Kort. vrouwtje vis heeft eitjes in zich, mannetje jaagt op vrouwtje en beukt in op vrouwtje wat de eieren los maakt. Misschien is je mannetje nog niet zo ver dat hij al snapt wat de bedoeling is te jong etc. Voor eitjes eruit beuken heb je topmannetje nodig:thumbs:

eitjes blijven zitten word vis ziek van Google op handbreading. Kun je met de hand de eitjes eruit drukken. Goed utube filmpje kijken. Of topmannetje erbij eentje die jaagd en de vrouwtjes de hoeken van het aquarium laat zien.

4. TS
    TS
    Peachyfishy

Peachyfishy

Lid geworden:
    20 dec 2016
    Hi michelle! Daar ben je weer haha
    Heel veel gegoogeld en filmpjes gekeken en net geprobeerd de eitjes eruit te knijpen/masseren. Helaas kwam er niks. Haar buikje voelt wel heel erg zacht. Is er iets wat ik kan doen om het proces te stimuleren? Een goudvis erbij is voor mij eigenlijk geen optie.

5. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Misschien zoeken naar een ervaren masseur:D:D;)

michelle1 vindt dit leuk.
  6. michelle1

michelle1

Lid geworden:
    31 dec 2015
    Na al de kuren goed je NO2 en NH 3 meten. Maand lang grote regelmatige verversingen als waterwaardes niet goed zijn.

Soms heb je gewoon pech en heeft de vis iets wat intern niet helemaal goed is. Daar kun je niets aan doen. Nu je alles behandeld heb zou ik het verder laten rusten en als hij gewoon nog zwemt en eet. In de loop der tijd zal je zien of je gewoon een gehandicapte vis heb die het verder prima doet of als hij niet meer kan eten dan word het een keuze om hem uit zijn lijden te verlossen. Kijk het gewoon aan. Dat hij raar hangt, tja zolang hij eten kan en zijn rondjes zwemt wat maakt het dan uit.