Goudvis 'jaagt' achter sluierstaart aan


R

Romee Moehring

Guest
Sinds een tijdje zwemt mijn gewone oranje goudvis steeds vaker heel snel achter mijn sluierstaart aan. Deze is wat jonger maar nu ongeveer de helft qua lengte van mijn gewone visje.

Ik heb vandaag een grote waterwissel/filterschoonmaak gedaan. En het lijkt alleen maar erger te worden!

Is dit iets om me zorgen over te maken? De kleine zwemt er namelijk wel voor weg. Een soort vluchten lijkt het wel!

Ze zitten al een hele tijd samen in de bak, en het is maar sinds een tijdje dat dit opeens is :help:

Voor de rest eten ze allebei goed en lijken ze gezond. De kleine groeit ook nog goed
 
Als de staart van je sluierstaart niet is beschadigd, lijkt me dit geen probleem. Ik denk dat je goudvis dit doet omdat hij wil paren. Achter elkaar aan zwemmen is typisch paargedrag. Heb je een verwarmingselement in je bak? Als het water wat warmer wordt gaan ze dit vaak ook doen. (dat zegt natuurlijk niet dat je het waterr heel koud moet laten:D)
 
Als de staart van je sluierstaart niet is beschadigd, lijkt me dit geen probleem. Ik denk dat je goudvis dit doet omdat hij wil paren. Achter elkaar aan zwemmen is typisch paargedrag. Heb je een verwarmingselement in je bak? Als het water wat warmer wordt gaan ze dit vaak ook doen. (dat zegt natuurlijk niet dat je het waterr heel koud moet laten:D)

Er is (tot nu toe) nog niks beschadigd gelukkig :)

Ahh oke, ik heb geen verwarmingselement nee, het water is gewoon op kamertemperatuur in de slaapkamer (nooit verwarming aan, altijd 1 klein raampje open) dus het zou met dit lekkere weer nu wel kunnen dat het water wat warmer is als normaal!:D

Maar betekend dit dan ook meteen dat mijn sluierstaart een vrouwtje is en mijn oranje een mannetje? :smitten:

Niet dat ik kleintjes wil, ook een beetje gek denk ik een kruising tussen twee verschillende soorten:D:D maar wel leuk om te weten of de namen ook een beetje kloppen met het geslacht :p
 
Ik wil je niet teleurstellen, maar mijn twee mannelijke sluiers doen dit ook wel eens....:oops:Je kan enkel aan de paaipukkels en de dikkere buik zien of het een mannetje of vrouwtjes is:D

Met dit warmere weer is het idd mogelijk dat je sluiers wat drukker worden
 
Ik wil je niet teleurstellen, maar mijn twee mannelijke sluiers doen dit ook wel eens....:oops:Je kan enkel aan de paaipukkels en de dikkere buik zien of het een mannetje of vrouwtjes is:D

Met dit warmere weer is het idd mogelijk dat je sluiers wat drukker worden

Oh oke hahaha nauja maakt niet uit, ze blijven leuk :p:p

Paaipukkels heb ik wel van gehoord idd! Maar kon nergens echt een goede foto vinden. dus heb geen idee of ze die hebben op dit moment :sorry::sorry:

En mijn sluierstaart is sowieso rond, dus dat word lastig voor een beginner zoals ik denk ik hihi:oops::D:D
 
Mijn goudvissen in de vijver, zitten ook in het voorjaar de hele tijd achter elkaar aan te zwemmen, dus ik ben het met Daan eens.

Met dit warmere weer is het idd mogelijk dat je sluiers wat drukker worden
Dat komt omdat ze koudbloedig zijn, en als de lichaamtemperatuur dan stijgt, dan worden ze actiever. (Sorry Daan, maar dit hebben we net met bio gehad (wist ik hiervoor ook wel):D:D;))
 
Ik heb wel een foto: Zie je die stipjes?
IMG_3949.JPG


IMG_3893.JPG
 
Aahh top dankjewel!

Ik ga eens kijken bij mijn visjes! En als het lukt een foto maken hihi:D
 
met de hand (geen zorgen, ze werden niet geplet, alleen tegen gehouden voor het raam. normaal kom ik ook liever niet met de handen in de bak, maar ik wilde gewoon graag een foto voor jullie mening:sorry:)
de sluier lijkt wel wat stipjes te hebben, maarja, die heeft zoveel kleuren dat het ook gewoon de normale schubben zouden kunnen zijn :juggle:

upload_2017-3-28_17-20-0.jpeg

oranje Marlin heeft zo te zien niks wits! alleen de vlek op zijn borst, maar die heeft hij al sinds we hem hebben:D

upload_2017-3-28_17-20-46.jpeg
upload_2017-3-28_17-21-1.jpeg
 
Je sluier lijkt idd wel wat stipjes te hebben, maar dat is lastig te zien.

Hoe groot is je bak eigenlijk?
 
Je sluier lijkt idd wel wat stipjes te hebben, maar dat is lastig te zien.

Hoe groot is je bak eigenlijk?

Wel gek dat mijn oranje dan ws niks heeft maar wel achter de sluier aan gaat :S


Ongeveer 100 liter, iets minder denk ik nu met het grind er in en dat ik hem niet tot de rand vul! Maar zal weinig schelen denk ik. Ik zou ze het liefst ook naar een vijver doen bij iemand, maar ik ben een beetje aan ze gehecht geraakt na die tijd. Is misschien egoistisch, maar ik heb ze iig niet in een kommetje op de eettafel staan :sorry:
 
Mijne heeft geen pukkels op de kieuwdeksels. Wel een rijtje op de borstvinnen. Als het nog jonkies zijn zie je het nog niet hoor.
IMG_0332.JPG
 
Ik denk gewone sluierstaarten hoor, maar wie weet:D

Echt, zelfs met zo'n 'gewone' oranje goudvis? Is dat niet overheersender dan een kweekvorm zoals de sluier?

Ik weet er niks van hoor! Dus misschien zit ik er helemaal naast :D
 

Terug
Bovenaan