Goudelrits!


C

chris10

Guest
2 weken terug kocht ik 12 goudelritsen voor mijn vijvertje van 400 liter. Maar jammer genoeg ben ik wel wat ontgoogeld. Ik dacht dat het eerder visjes zijn die aan het oppervlak zwommen, doch het tegendeel is waar. Ze laten zich bijna nooit zien en schuilen voortdurend achter de planten. Ik vermoed zelfs dat er slechts 5 overblijven.
Heeft iemand ervaring met deze visjes?
Wat zou ik eventueel nog in dit vijvertje kunnen plaatsen?
 
Ik heb ze ook wel eens in een speciekuip gehad, en ze laten zich inderdaad moeilijk zien.

Het is trouwens 'ontgoocheld'. 'Ontgoogeld' bestaat ook, maar is iets heel anders.. ;)
 
Er zitten er nu 9 in mijn 3900 liter vijver,en ik zie er altijd wel 6..
Bij mij zijn er errrrug veel planten..
Ze zwemmen een beetje in de middenlaag hier.. ;)
 
Ik heb ze in een ondiepe vijver van 4000 liter. Met tien stuks begonnen en inmiddels zwemt er een school van zeker 50 stuks en dat al een aantal jaren. Ze laten zich vaak aan de oppervlakte zien en als het nodig is verschuilen ze zich onder de waterlelies.
Schitterende visjes die in het voorjaar hun paringsritueel opvoeren.


Hobbygroet,
Jos Hut
 
Klinkt afgezaagd, maar koop regenboog elrits deze eten uit je hand, zwemmen vaak aan oppervlakte en stuk mooier om te zien ook. Mooiere vijvervissen vind je niet.
 
Oei... ik was waarschijnlijk zo "ontgoocheld" dat ik het verkeerd schreef :oops:
De prijs van de regenboog elrits schrok me wat af, temeer omdat er hier veel eksters en reigers op de loer liggen.
Maar misschien moet ik er nog eens over nadenken...
 
Vissen (vooral vijvervissen) hebben vaak een gewenningsperiode waarin ze zich minder laten zien. Dat kan meerdere weken duren.
 
chris10 zei:
Oei... ik was waarschijnlijk zo "ontgoocheld" dat ik het verkeerd schreef :oops:
De prijs van de regenboog elrits schrok me wat af, temeer omdat er hier veel eksters en reigers op de loer liggen.
Maar misschien moet ik er nog eens over nadenken...

Als je goed zoekt vind je ze net over Duitse grens voor 2,5 - 3 euro p.s
Ik kreeg telefoon van Jumper in Leeuwarden, deze had ze nu ook 4,95 p.s .
Dat zijn op zich goede prijzen voor deze vis.

Bij de keuze voor goedkopere vissen zou ik voor chinese of gouddanio gaan.
 

Terug
Bovenaan