Goedemorgen, even voorstellen


D

Dreenee

Guest
Hallo, ik ben Andrea en ik stel me graag voor als nieuw forumlid. Ik heb een Lido 120 en een Fluval flex 32 liter. De Lido heb ik nu 3 jaar, meteen de start van mijn aquariumhobby. Ik heb destijds gekozen voor deze bak in verband met de afmetingen en toch best wat inhoud. Qua inrichting wel een uitdaging om ook in de hoogte wat moois te creeeren. Helemaal omdat ik geen CO2 installatie heb, 1 week geleden heb ik een ZA plantenpakket online gekocht en gestart met easycarbo om hopelijk zo toch mijn planten mooi en levend te houden, het gaat best goed nu. Maar nog pril. Ik gebruik gewoon de interne filter van juwel die we hebben gereorganiseerd om maximaal biologische filtercapaciteit te kunnen genereren en dat werkt prima gelukkig. Geen noodzaak voor een externe filter dus. Ik hou het graag zo simpel mogelijk in deze bak. Mijn derde bak (toekomstwens) wil ik tzt wel helemaal hi-tech gaan aanpakken.

Mijn vissenbestand In de lido:
2 x ancistrus
10 x kardinaaltetra
2 x Boliviaanse ramirezi
7 x Witvintetra
3 x Platy

Ook een foto erbij. Geen spannend ingerichte bak, wil hem nog wel gaan herinrichten maar dan moet ik eerst een andere bak hebben..

Ben benieuwd of jullie nog vragen/tips hebben, ten aanzien van mijn inrichting (zuid Amerika is het thema) en mijn vissenbestand. Kan ik nog uitbreiden? Platy’s wil ik uitfaseren, misschien groep kardinaaltjes nog wat aanvullen of nog een extra groep? Corydorassen vind ik ook leuk maar de bodem is al best vol met de ancistrussen en de ramirezi’s? Ik zal op een later moment mijn fluval nog voorstellen in dit topic!
 

Bijlagen

  • ADF0A32E-9B49-4B48-8CF3-1D9C4339E552.jpeg
    ADF0A32E-9B49-4B48-8CF3-1D9C4339E552.jpeg
    592.9 KB · Weergaven: 72
Welkom op het AF
 

Terug
Bovenaan