Goede weg of toch nog niet?


Zeker, ging zelfs al te hard met 30bpm, nu terug naar ongeveer 15bpm.
Is nu bijna limoengroen alleen de garnaaltjes zijn pleite dus even wat meer oppervlakte beweging er op gezet met de luchtpomp.
Kan ook omdat ik met licht bezig geweest ben maar voor de zekerheid toch voorzichtig.
Klein beetje finetunen nog.
 
Dat hoort erbij en ja met garnalen wel wat voorzichtig zijn met de co2 hoor.
 
Co2 aan en met en half uur richting licht groen.
Nog niet limoen groen maar wel bijna.
Samen met de plantvoeding en minder licht hoop ik toch de blauw, draad en punt algen een beetje in toom te houden.

Cory's en garnalen zijn lekker actief.
 
Lichtgroen is normaal al meer dan voldoende hoor.
 
Had hem ook al iets terug gedraaid, nog een beetje finetunen.
Ook deze diffuser ook niet top, zo heel af en toe gooit die er grotere bellen uit vanaf 1 gaatje.
Zal nog wel wat moeten inlopen denk ik.
 
Maar toch een hele verbetering met hoe het was.
 
Maar toch een hele verbetering met hoe het was.

Zeker een verbetering alleen nog niet perfect.
Begint nu wel beter in te lopen dus kijk het nog even aan.

Planten doen het een stuk beter dan vorige week en verbruiken meer dan verwacht.
6 dagen geleden 20/2 nitraat en fosfaat toegevoegd en zit nu op 10/1.
Denk dat ik de profito ook iets ophoog, naar 1.25 dosis voor de ludwiga repens rubin, want door de snelle groei word deze wat flets.
Denk dat dat de sporen elementen zijn.
 
Met meer dan gemiddeld licht mag de voeding ook wel hoger. Je zou dan best 1,5 de dosis plantenvoeding mogen geven.
 
Dat is geen probleem met de garnalen?

Overigens is het licht nu wel behoorlijk gevarieerd, nu is het weer even "bewolkt" en straks breekt de "zon" weer even door.
 
O ja, daar zeg je wat. Vuurtjes kunnen wel wat hebben maar ja je hoort verschillende geluiden hierover. Ik heb in de bak boven wat rode Sakuras zitten en daar geef ik ook 1,5x de dosis. Niet dat het verbruik zo groot is maar ik geef altijd liever wat meer in een bak met veel planten.
 
Dan begin ik toch rustig, geen zin in dode vuurtjes omdat ik de planten te snel goed wil hebben.
 
Dat snap ik. Vuurtjes zijn vrij sterk maar ja........
Anders zou je misschien een plant kunnen nemen die iets minder eisen stelt. Soms moet je een keuze maken;)
 
Vanmiddag weer grote wissel gehad ivm medicatie, 20/2 nitraat en fosfaat toegevoegd en 7.5ml profito.
Garnaaltjes waren lekker actief.

Ook weer wat plukjes blauwalg weg gehaald bovenin de planten.
Zag ook weer wat op het mos zitten al is dat lastig om er af te krijgen.
Planten doen het wel beter heb ik het idee maar dat is nog wel een beetje vroeg om te beoordelen.
 
In dat hij wel CO2 behoeftig is..
 
Ja dan moet de co2 wel werken.
Nu de diffuser alleen nog maar grote bellen geeft die niet oplossen schiet niet op.
 
Aan de bak te zien gaat het wel aardig de goede kant op.
Blauwalg, puntalg en draadalg is zo goed als helemaal weg.
Heb alleen nog wat last van bruine alg maar dat word langzaam aan minder.
Planten groeien als een gek, misschien zelfs een beetje te snel want ik blijf snoeien.

Inmiddels voeg ik de dubbele dosis profito toe, heb het langzaam opgebouwd en zie geen problemen met schuwe vissen of garnalen.
 

Terug
Bovenaan