Goede voederautomaat Juwel 180


varkje

Well-known member
Lid geworden
27 maart 2023
Berichten
46
Leeftijd
64
Goedenavond,

Kunnen jullie me een goede en betrouwbare voederautomaat aanbevelen voor een Juwel 180?

Groetjes

Anne
 
De beste voederautomaat ben jijzelf natuurlijk.
Uiteraard heeft de Juwellijn daar wel een oplossing die precies past, maar vissen kunnen ook gewoon vasten als je er niet bent.
Dat moet natuurlijk ook geen maanden zijn maar daar vind ik geen moeite waard voor zo,n voederautomaat.
 
De beste voederautomaat ben jijzelf natuurlijk.
Uiteraard heeft de Juwellijn daar wel een oplossing die precies past, maar vissen kunnen ook gewoon vasten als je er niet bent.
Dat moet natuurlijk ook geen maanden zijn maar daar vind ik geen moeite waard voor zo,n voederautomaat.
Een week is geen probleem?
 
ik heb ook een aquarium van juwel, maar gebruik een voederautomaat van Eheim. Die plaats ik met de klep open.
deze gebruik ik, die vind je bijv. op bol.com:
het heeft me tot nu toe niet teleurgesteld, geeft op de ingestelde tijden eten en het eten klontert niet.
 
Ik gebruik de Easyfeed van Juwel zelf. In dat doosje zit dan ook een opzetstukje voor op de klep van de Juwel zodat deze perfect erop past.

Tot dusver tevreden over, het is alleen even goed oefenen met de doseerhoeveelheid. Je kunt geen te kleine korrel gebruiken, dan valt die halve bak meteen erin, ook op de laagste stand. Heb bij die van mij het openingetje iets kleiner gemaakt met een simpel stukje plakband. Een medium tot xl korrel gebruiken lost het ook op. Maar nog steeds, geen geweldige customisatie van de hoeveelheid, gewoon oke.
 
Easyfeed juwel hier ook in gebruik, simpel, niet super duur en doet z'n werk naar gelang hoe je hem instelt. Enige nadeel is dat je wel tabletjes etc moet verkruimelen.
Gebruik ze enkel op de aquaria met vissen, garnalen en kreeften kunnen makkelijk zonder voeren als je er b.v. een catappa of ander blad ingooit.
 

Terug
Bovenaan