goede camera op mp?


N

nick_vis

Guest
hoi allemaal,

ben een beetje op zoek naar een nieuwe camera :)
maar nieuw..... iets te duur :(

kan er op mp ook een goede staan? en wat zou ik nemen?

ik heb m'n oude bootje verkocht met 300 euro winst + 100 verjaardagsgeld maakt budget 300,350 euro ;)

groetjes nick
 
Wat zoek je dan precies voor een camera ? Voor dat geld heb je ook nieuw al iets heel behoorlijks
 
Mooie camera Little, maar wel beperkt: body + 1 lens. Je zult voor veel doeleinden al naar extra lenzen moeten en als ik Nick goed begrijp wil hij voorlopig voor het genoemde budget klaar zijn. Dan kun je dus beter naar een bridge camera kijken zou ik zeggen. Komt kwalitatief op alle vlakken beneden een spiegelreflexcamera uit, maar je kunt wel wel alles op een leuke manier mee.

Maar ook ik kan niet in andermans hoofd kijken, dus eigenlijk zijn we allemaal voorbarig als we niet aan Nick vragen: wat moet er allemaal mee kunnen?

~ Ivo
 
helemaal gelijk :thumbs:
even afwachten wat Nick nou precies wil

ps.
bestaat bridge camera nog? lijk me zo "out to date"
 
IK had voor deze een Sony cybershot. Was ook een bridge camera.
Voor te weinig verkocht.50 euro.
bridge camera: Cybershot DSC H9 van Sony
 
Little zei:
ps.
bestaat bridge camera nog? lijk me zo "out to date"
Mascha had eerst een Nikon P510, kon je heel leuk mee fotograferen in allerlei doeleinden. Momenteel zijn er in dezelfde serie nog een paar modellen:
- P520: http://www.nikon.nl/nl_NL/product/digit ... olpix-p520
- P7700: http://www.nikon.nl/nl_NL/product/digit ... lpix-p7700
Die volgens mij beiden in de prijsrange van Nick vallen.

Maar dan nog: even afwachten wat nu precies Nicks doel is en wat de eisen zijn.

~ Ivo
 
bedankt allemaal :D
sorry voor de late reactie maar heel de dag niet thuis geweest vanwege een nieuwe hond :D
eerste hond :)
wat ik wil is een camera waarmee ik goede foto's van dichtbij kan maken en vooral foto's die niet bewogen zijn :p
waar ik goede close-ups mee kan maken die nog helder blijven, zal nu eerst foto's in m'n eigen album plaatsen...

dit wil ik dus niet meer, dat lumy (hondje) maar een klein beetje beweegt en dan heb je dit:
433595_0_82_088.jpg
 
Duidelijk!

En het budget? Wil je voor die prijs een camera hebben die alles kan, of is het ook goed als je er nu bijvoorbeeld 1 lens bij krijgt en dan voor veraf foto's later nog een lens bij moet kopen?

~ Ivo
 
wat het handigst is,
het blijft hetzelfde budget, voor meer kon de boot niet verkocht worden :p
 
nick_vis zei:
bedankt allemaal :D
sorry voor de late reactie maar heel de dag niet thuis geweest vanwege een nieuwe hond :D
eerste hond :)
wat ik wil is een camera waarmee ik goede foto's van dichtbij kan maken en vooral foto's die niet bewogen zijn :p
waar ik goede close-ups mee kan maken die nog helder blijven, zal nu eerst foto's in m'n eigen album plaatsen...

dit wil ik dus niet meer, dat lumy (hondje) maar een klein beetje beweegt en dan heb je dit:
433595_0_82_088.jpg

Dit probleem los je ook op met een goede pocket die over manuele instellingen beschikt dit kan perfect binnen budget (vb Panasonic TZ-serie, Canon SX2xx,...). Een instap reflexcamera kan uiteraard ook. Je zal er mee moeten leren werken en wegblijven van de automatische instelling.
 
Oke, maar wat kk ook leuk vind is al hij lekker snel scherpsteld
Met de camera die ik nu heb is de vis al weer wegvoordat de camera klaar is :p
 
Voor 350� zal je wel compromissen moeten sluiten, je kan van geen enkel toestel alles verwachten, maar voor de top toestellen ben je al gauw 1000 of meer � kwijt. Mislukte foto's zal je altijd hebben, dat ligt vaak meer aan de fotograaf dan aan het toestel. Met welk toestel is je voorbeeld trouwens gemaakt.
ikzelf ben erg fan van de spiegelreflexcamera's. De Nikon 3200 Vind ik dan ook een prima optie (en 375� is een koopje). Gestel wel dat je dan moet leren om er mee te werken, en dat vraagt toch meteen wat moeite en zelfstudie. De 15/55 is (in tegenstelling met wat soms op het net word beweerd) een prima beginnerslens, later kan je uitbouwen naar je eigen behoeftes. Blijf je liever in de automatic stand(en) dan ben je beter af met een compactcamera.
Ook 2de hands is een prima optie (voor een spiegelreflex). De meeste fotografen zijn erg zuinig op hun materiaal. Er zijn een hele hoop hobbyisten die altijd het nieuwste van het nieuwste willen, waardoor de tweedehandsmarkt oververzadigd is. Zorg dan wel dat je weet waarop je moet letten.
 
nick_vis zei:
Oke, maar wat kk ook leuk vind is al hij lekker snel scherpsteld
Met de camera die ik nu heb is de vis al weer wegvoordat de camera klaar is :p

Op statief zetten, en voor de bak zetten.
Als jij regelmatig langs de bak loopt, wennen ze wel.
Maar niet ineens met een camera, ze zijn toch niet gek.? haha.

En scherp instellen?
Ik heb de Nikon 5200 Spiegelreflex, maar scherp stellen uit de hand is toch al lastig.

Zonder spiegel reflex lijkt mij dan beter voor jou.
(Ik had de Sony Cybershot met wissel lens).
Kreeg de Nikon voor verjaardag.
De Sony werd verkocht, Stom..!!! Was er mee vertrouwd,kon weer overnieuw beginnen.
 
Ik gebruik in het aquarium meestal manuele scherpstelling, omdat ik uit de hand een stuk sneller scherp kan stellen dan de gemiddelde autofocus :p Manueel kan ik de vis makkelijk 'volgen' zonder dat de camera constant opnieuw scherp moet stellen bij beweging van de vis. Maar manueel scherpstellen kan (binnen dat budget) eigenlijk alleen bij spiegelreflexen (ook wel bij sommige bridgecamera's, maar dan eerder de duurdere).

Of je een spiegelreflex wil of niet zul je zelf een beetje moeten bekijken. Vereist iets meer zelfstudie inderdaad en flink wat oefening. Want aquariumfotografie op auto-stand met een spiegelreflex gaat niet werken ;)
Mijn bridgecamera deed het prima met het aquarium, kon lekker veel klooien met de instellingen en er kwamen meestal goede, scherpe foto's uit en hij stelde snel scherp. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat er compactcamera's zijn (zeker voor dat budget, wat wel lekker hoog is als je 'gewoon' voor een digitale compactcamera wil gaan) die volledig aan je eisen voldoen (vooral het snelle focussen en lichtgevoeligheid, zodat het hondje niet direct wazig op de foto staat als de lichtomstandigheden niet optimaal zijn).

- Mascha
 
ik heb nu een nikon coolpix :p
denk zelf toch wel het meest aan spiegelreflex.....
maar is dat niet meer de naam?
 
Ik kan je een ding vertellen : als je met die nikon coolpix nog geen fatsoenlijke foto van dat hondje kan maken, kan je dat met een dure camera van 1000 euro ook niet. Lees eerst de gebruiksaanwijzing eens goed en dan vooral het hoofdstuk over de macro-stand van deze camera, er gaat een wereld voor je open
 
Mijn zoontje van 10 heeft een Coolpix-je L?? gekregen (nieuwprijs ca 50�!). Uiteraard niks manueel enkel presets. Het ding focust weliswaar erg sloom maar toch kan je binnenshuis een bewegende hond m�t flits behoorlijk vastgelegd krijgen.
 

Terug
Bovenaan