Goed zand?


Ik vind de korrelgroottes behoorlijk ver uit elkaar liggen en denk dat je dan kans hebt dat je bodem dicht gaat slaan. Maar wil je echt een witte bodem of gewoon zandkleur? Echt sneeuwwit vinden de meeste vissen namelijk niet zo prettig. Wil je gewoon een zandkleur bodem dan zou ik kijken naar het filterzand van de wildkamp
 
Ik zou ook voor een wat natuurlijke tint gaan.
 
de witte tint van het zand zou ik graag willen omdat ik redelijk donkergekleurde garnalen neem vandaar..
 
Ik snap het wel maar garnalen zullen ook een wat natuurlijkere kleur wel op prijs stellen. Op een gewone zandkleur zie je die net zo goed schat ik zo in.
 
Het kan, maar let wel op dat garnalen wat meekleuren met het zand. Op licht zand kleuren ze een stuk fletser en op donker zand hebben ze vaak een donkerdere/diepere kleur. Maar de keus is aan jou. Let er bij zand op dat de korrelgroottes niet te veel uit elkaar liggen. Ik gebruik zelf 0.8-1.25 mm en dat slaat niet dicht. 0.4-0.8mm kan ook prima en gebruiken ook veel mensen. Te fijn zand kan ik je ook niet aanraden, dat gaat namelijk stuiven.
 
ik heb filterzand gevonden op de site van wildkamp met een natuurlijke kleur ipv wit.. Ik wil jullie bedanken voor de snelle reacties met goede info!
 

Terug
Bovenaan