Goed voorbereid op kweek (Vraag over kleuren neocaridina's) blue dreams


D

Deleted member 25820

Guest
Hallo allemaal.

Ik ga weer blauwe garnalen kweken.
Ik heb daarover een vraag (Want krijg ze morgen)

Vorige keer kreeg ik diverse kleuren uit de kweek! Terwijl ze blauw moesten wezen.
Alles gedaan zoals het hoort.

Precies zoals ik het nu doe.
Alleen toen had ik zand.
en een soort voer waarvan ik de naam niet meer ken.

Is iemand bekend met dit probleem?
Ik kreeg de kleuren grijs, wit, rood, bruin, geel etc etc.

Wie kan mij even adviseren?


Groeten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat heeft te maken met de genen van de garnaal. Met goed uitselecteren kun je dat sterk beperken maar als dat niet is gebeurt dan kun je allerlei kleuren eruit krijgen inderdaad. Het zijn allemaal kleurvarianten van het Vuurtje. Ik neem aan dat je Neocaridina s krijgt.
 
Hallo Jessica! Bedankt voor jouw antwoord. Ik ga morgen in Hengelo Neocaridina's ophalen ja, Die man komt helemaal vanuit zevenaar daarheen met de trein. Hij heeft een vrije dag en is machinist dus mag gratis meereizen :D
Ik koop een groepje van 20
 
Ok, mooi dat ze dat ervoor overhebben. Ik hoop voor je dat ze mooi van kleur zijn en wil je dat zo houden dan moet je goed de kleintjes uitselecteren.
 
Uitselecteren is inderdaad de enigste optie. Ik heb van andere kwekers ook gehoord dat blauw de minst 'stabiele' kleur is en dat je uit die lijn vaak veel verschillende kleuren krijgt. Als je dus echt alleen verder wil met blauw zul je de andere kleuren moeten uitvangen.
 
Klopt helemaal dus maakt niet uit welke bodem je hebt en welk voer je geeft hoor! ;)
 
Misschien help het om Smurfeneten te voeren:D;)
 
Gekke vraag, maar wat doen jullie met de uitgevangen garnalen? Heb je meerdere bakken of verkoop je ze weer? Of worden ze een hoofdgerecht?;)
 
Gekke vraag, maar wat doen jullie met de uitgevangen garnalen? Heb je meerdere bakken of verkoop je ze weer? Of worden ze een hoofdgerecht?;)
Daar zal iedereen op zijn eigen manier mee omgaan, sommige stoppen deze ook wel in een verzamelbak en kijken wat daar uitkomt.
 
Nou dat is ook net de reden dat ik geen Neos wil want ja waar moet je heen met de nakweek en opvoeren vindt ik zielig.
 
Nou dat is ook net de reden dat ik geen Neos wil want ja waar moet je heen met de nakweek en opvoeren vindt ik zielig.

Van die blue dreams kom je makkelijker af dan je denkt hoor. Dit komt omdat ze voor veel aquaria geschikt zijn en weinig onderhoud eisen.
Kwijt raken doe ik ze altijd. En dan heb ik het niet over opvoeren of door de plee spoelen.
 
Maar zijn dat de mooi gedekte of de slechte nakweek?
 
Volgens mij die ik nu heb goed gedekte kweek. Zitten echter 2 tussen met minder blauw er in.
 

Terug
Bovenaan