Gisteren ons aquarium opgestart.


A

Alexander van Nieuwkoop.

Guest
Gisteren ons aquarium opgestart.

Vandaag iets troebel, gaat hoop ik vanzelf weer weg.


1.jpg


Groet,

Celina en Alexander
 
Mooie start!
Wat zijn die "ufo's" op de bodem eigenlijk?
 
Ziet er leuk uit!
Ik vind die boompjes prachtig, heb ze in de winkel gezien.
Misschien nog een zwarte achterwand poster plakken?
Weet niet of de stenen nog problemen op gaan leveren (kalk?)
 
Ziet er mooi uit hoor. Zou er inderdaad een achterwand/poster bij gaan nemen nog;)
 
Een stuk eenvoud met een mooie bliktrekker, vind ik wel leuk.
Jammer van dat lelijke filter, maar dat is mijn idee.
 
Ansi vroeg ,of de stenen op kalk getest zijn. Belangrijk als je geen hard water wilt.

En doe er wat zuurstofplanten in. om je water goed te maken. (geen alg).
 
Bedankt voor de reacties.


Ik heb de Breukstenen gecontroleerd met azijn.

De "ufo's" op de bodem zit inderdaad mos in, zet de link hier onder neer.

https://nl.aliexpress.com/item/Aqua...32668835568.html?spm=2114.13010608.0.0.RZjPl6


zuurstofplanten: zal me er in verdiepen, bedankt.

Er komt nog wel ter zijne tijd een extern filter in.


Momenteel is het aquarium troebel is dit altijd in begin.



Groet,

Celina en Alexander.
 
Volgens mij staan je Vallisneria te diep. Plant ze zo dat de wortelkrans nog net boven de bodem uitkomt. Hou je het zoals nu dan rot het weg.

Zet het ook maar telkens zo'n 2 cm van elkaar dit is te dicht opeen gepakt.
 
Ik zag inderdaad dat ze te diep zitten maar zo groot waren de wortels niet.
ze kwamen telkens los vandaar, is hier een oplossing voor.

Groet,

Celina en Alexander
 
wat ik het makkelijkst vind, de vallisneria diep planten. en daarna lichtjes omhoog trekken tot de gewenste hoogte.
 
Bij mijn lfs zit de vallisneria altijd in zon 'ring' aan de onderkant. Laat ik een weekje of 2 zo staan, en als de wortels in de grond zijn gegroeid dan haal ik die ring ervan af.

Misschien zou het nog leuk zijn om de boom langs de stenen omlaag te laten lopen, zodat het lijkt alsof de boom wortels heeft, ik denk dat dat heel leuk zou staan, verder vind ik de bak er al erg leuk uitzien!
 
wat ik het makkelijkst vind, de vallisneria diep planten. en daarna lichtjes omhoog trekken tot de gewenste hoogte.

Zo doe ik het vaak dus ook. Ze schieten vrij snel wortel en dan kun je ze wat voorzichtig aantrekken.
 
Weet iemand wat dit is, ligt op de bodum.
IMG-20170227-WA0001.jpg
IMG-20170227-WA0002.jpg
 
Zou wat schimmel kunnen zijn, zie je vaak in opstartende bakken, kun je gewoon wegzuigen.

Die stenen maak ik me meer zorgen om, ik had ook deze stenen maar mijn water werd er knetterhard van en de garnalen vonden dit niet leuk.
 
Ardenner breuksteen er uitgehaalt.KH waarde was 10/11
nu weer 8

wel getest met azijn?
 
Lijkt mij ook wat schimmel toe wat je vaker bij de opstart ziet. Soms zie je dit ook op het hout verschijnen maar kan geen kwaad en trekt weer weg.
 
Hmm.. ik zat gister een video te kijken en die man had het over stenen en hoe te testen.

Die had het ook over azijn, maar vertelde dat dit soms niet geconcentreerd genoeg is.

Gooide zowel azijn als een soort zuur over dezelfde steen en de azijn deed niks en t zuur bruisde als een gek.
 
Ik heb eens zoutzuur gehaald ervoor maar dat is wel linke soep moet ik zeggen.
 

Terug
Bovenaan