Ginga rubra guppen


stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,325
Leeftijd
56
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
Ginga Rubra guppen...
Ik kan het niet vaak genoeg benadrukken doch Ginga rubra's zijn feitelijke guppen en geen endlers noch endlerhybriden zoals velen denken. In het verleden heeft de Japanse kweker van deze sierstam mij gezegd dat hij wildguppen heeft gebruikt en geen spatje endlerinvloed erbij. Het is ook de commercie die het graag onder de naam "endler" verhandelt om het maar interessanter te maken. Maar het mag absoluut geen "endler" genoemd worden. Het is een pure gup. Hetzelfde geldt voor de Ginga kinubali. Doch de Ginga sulphureus is daarentegen wel een endlerhybridestam. En dat komt omdat de Amerikaanse kweker Alan Bias ze ingekruisd heeft met een endlerstam.
 
Ik zit niet zo in dat genen en hybridenverhaal Stan maar het zijn mooie visjes.
Past echt bij mij aangezien ik meer van de korststaartige guppen ben dan van de grootstaartigen.
Sommige zijn wel erg blond.
Ze zijn er op grijze en blonde grondkleur.
Hierzo een blonde grondkleur:
421030614_2108867696130978_7688377604110462665_n.jpg
 
Nu zie ik ze duidelijker. Mooi weer, ik dacht dat je er welbewust iets blondachtigs in wilde hebben, of nog.
Ik ben dol op genetica🤗👍🐱
 
Wonderschone visjes.
Ik vind de kortstaartige visjes ook veel mooier.
Ze zwemmen ook kwieker.

Maar wat maakt ze dan zo specifiek anders dan Endlers, Stan?
De kleuren?
 
Dat ongetwijfeld ook.
Nochthans vraag ik me af waar de marge zit bij, met name guppen.
Voor €2,95 heb je hier een vrouwtje, een mannetje kost een eurootje meer .

Daar moet de aquariumboer, de transporteur, Ruinemans, en de (eventuele) kweker nog zijn omzet vanaf halen.

Wij vinden 2,95 misschien pittig geprijsd, maar goed beschouwd is het nog aan de lage kant.
Nochthans verzekerde mijn aquariumboer dat hij er wel degelijk nog winst op maakte.
Dus het zal wel goed zijn dan .
 
Dat ongetwijfeld ook.
Nochthans vraag ik me af waar de marge zit bij, met name guppen.
Voor €2,95 heb je hier een vrouwtje, een mannetje kost een eurootje meer .

Daar moet de aquariumboer, de transporteur, Ruinemans, en de (eventuele) kweker nog zijn omzet vanaf halen.

Wij vinden 2,95 misschien pittig geprijsd, maar goed beschouwd is het nog aan de lage kant.
Nochthans verzekerde mijn aquariumboer dat hij er wel degelijk nog winst op maakte.
Dus het zal wel goed zijn dan .
Ruinemans heeft eigen transport. Kopen ze in voor 0.20 - 0.30 euro per stuk. Ook komen er veel aquariumboeren bestellingen zelf ophalen.
 
Wonderschone visjes.
Ik vind de kortstaartige visjes ook veel mooier.
Ze zwemmen ook kwieker.

Maar wat maakt ze dan zo specifiek anders dan Endlers, Stan?
De kleuren?
Echte endlers zijn wildguppen maar niet elke wildgup is een endler. Het verschil zit hem in het DNA. Doch deze kweekvorm waar we het over hebben, is een pure gup als het gaat om de invlo9eden die hierin zitten. De Japanse kweker Kenjiro Tanaka gebruikte een kweekvorm aan een gup met een wildgup. Hierdoor zijn ze kleiner van stuk. Er is geen endler hierbij gebruikt. De kleur zelf zegt totaal niets of het een endler is.

Als we even niet naar kweekvormen kijken dan geldt het volgende aan de orde van wildguppen:
Poecilia reticulata
Poecilia obscura
Poecilia kempkesi
Poecilia wingei

Alle Micropoeciliasoorten

Dus de orde van wildguppen kent 5 categorieën. de Poecilia reticulata is de meest verspreide wildgupsoort. De Poecilia obscura komt voor in Trinidad and Tobago. De Poecilia kempkesi komt voor in Suriname. de Poecilia wingei komt voor in Venezuela.
Of het prijskaartje.
Bij zulke schaars gehouden visjes😎
Ze worden idd schaarser aangeboden wat de prijs opdrijft. Maar zou het via de retail gaan, reken er dan maar op dat er een vraagprijs komt die hoger ligt dan die bij een commerciële kweekvorm.
Dat ongetwijfeld ook.
Nochthans vraag ik me af waar de marge zit bij, met name guppen.
Voor €2,95 heb je hier een vrouwtje, een mannetje kost een eurootje meer .

Daar moet de aquariumboer, de transporteur, Ruinemans, en de (eventuele) kweker nog zijn omzet vanaf halen.

Wij vinden 2,95 misschien pittig geprijsd, maar goed beschouwd is het nog aan de lage kant.
Nochthans verzekerde mijn aquariumboer dat hij er wel degelijk nog winst op maakte.
Dus het zal wel goed zijn dan .
Afhankelijk van hoe de relatie is tussen groothandel en retailer, verschillen de inkoopsprijzen ivm eventuele staffelkortingen. Bestelt een retailer weinig dan is het vaak basiskorting tot een lagere staffelkorting. Dus daar valt nog wel het één en ander over te stellen qua inkoopsprijs. Dus retailers kunnen idd wel wat aan de verkoopprijs overhouden.
Kopen ze in voor 0.20 - 0.30 euro per stuk
Als je boxen in Azië opkoopt, kunnen de prijzen behoorlijk gedrukt worden. Dat gebeurd namelijk ook met bepaalde regelmaat. Dan worden er boxen gevuld met vissen en die aantallen en de kwaliteit ervan kunnen behoorlijk verschillen. Deze boxen worden via fish farms maar meestal door kleinere kwekers aangeboden die dan vaak in de achtertuin ze opkweken. En zo hun marktafzet kennen. Maar het merendeel aan groothandels bestellen ze op aantal direct van de fish farms.
En weet dat niet alle vissen door de groothandel via fish farms gaat maar een deel wordt ook aangeleverd vanuit particuliere sfeer. Er zijn kwekers zoals mij die ook hun vissen aanbieden bij groothandels. Doch niet enkel kwekers vanuit Nederland maar ook vanuit Duitsland en België. Tja, als je eenmaal in dat serieuze wereldje zit dan kom je aardig wat te weten hoe die handel draait.
Soit.
Maar eigen transport is ook niet gratis, hè?
Dat is zonder meer zo, tenzij men al een wagen die op water rijdt. Alhoewel, water ook nog wel wat kost.
 

Terug
Bovenaan