Gezelligste Corydoras :)


Ik heb een schooltje van 10 panda’s sinds anderhalf jaar nu. Heb er wel een stuk of 3 vervangen maar dat is van in de eerste maanden dat ik ze had. Leuke actieve visjes. En zeer vreedzaam.
 
Wij hebben nu al bijna 4 jaar een groepje paleatussen 10 mannetjes en 1 vrouwtje :rolleyes: en sinds kort 2 jonge albino's ( van een collega gekregen )

Onze visjes krijgen elke avond rond 21u30 eten op dezelfde plaats en rond 20u zitten onze corydora's al klaar en zwemmen ze tot halfweg tegen het raam omhoog tot ze eten hebben gekregen. Het durft ook wel een te gebreuren ( meerdere keren per week vooral als de lichten uit zijn ) dat ze komen sabbelen aan het oppervlak en dan hoor je ze echt smakken.

En gisteren gebeurde er dit..... Dus moest je willen .... ik heb 57 eitjes uit de bak gehaald en ik verwacht overmorgen de 1ste kleintjes ;)
 

Bijlagen

  • VID20240226212926.mp4
    60.4 MB
@sannick Wat ontzettend leuk dit filmpje. Mooi toch die paleatus, toch eens overwegen.
 
@sannick Wat gaaf zeg om jouw filmpje te zien, bedankt voor het delen! Hopenlijk redden de kleintjes het. Zijn ze de eitjes ondertussen al uitgekomen?
 
@sannick Wat gaaf zeg om jouw filmpje te zien, bedankt voor het delen! Hopenlijk redden de kleintjes het. Zijn ze de eitjes ondertussen al uitgekomen?

Dit is op dit moment ik denk dat er 3 zijn die niet gaan uitkomen ( van de 57 ) en 1tje twijfel ik nog over. Omdat ze gewoon op kamertemperatuur zitten duurt het wat langer voor ze uitkomen.
 

Bijlagen

  • IMG20240302130505.jpg
    IMG20240302130505.jpg
    2.2 MB · Weergaven: 14
Ik hoop dat ze het gaan redden dat zou erg mooi zijn. Leuk om te volgen.
 
Ik hoop dat ze het gaan redden dat zou erg mooi zijn. Leuk om te volgen.
UUhhhhmmm gisteren avond vond ik er opeens nog wat in ons groot aquarium toen een corydora aan aan blad aan het sabbelen was.

Dus ik heb er nog wat uitgehaald. Iets daarna zag ik er nog, en nog, en nog :love:. Een uur later ofzo zag ik er weer !!! Dus ik gok nu dat ik ergens over de 80 eitjes heb en aangezien de laatste langer in het aquarium hebben gezeten op een warmere temperatuur zijn er nu al 28 uitgekomen.
 

Bijlagen

  • IMG20240303151913.jpg
    IMG20240303151913.jpg
    1.6 MB · Weergaven: 16
  • IMG20240303151851.jpg
    IMG20240303151851.jpg
    3.1 MB · Weergaven: 16
Je kan een handeltje beginnen😁.
Ik had dit graag eens geprobeerd met wat andrere soorten ook. Maar wij hebben geen plaats om er nog bij te zetten.
 
Wat gaaf zeg! Hopelijk redden ze het. Je kan inderdaad een handeltje beginnen met zoveel Corydoras 😁
 
De Corydoras paleatus is ontzettend leuk! Ze vertonen wat "speels" gedrag onderling. Zijn makkelijk, sterk en worden stok oud!
Hier sluit ik me bij aan, zijn zeer leuke Corydoras, zwemmen mooi in groep rond, vinden het zand zalig om in de snuffelen en ze durven nog wel wat te kweken, momenteel 1 baby die het overleefd heeft in de bak zelf.
 

Terug
Bovenaan