Gesmolten toestanden


B

Bumblebiekje

Guest
Hoi, hoi

Ik heb van een kameraad zijn broer een 200 liter aquarium gekregen omdat hij ervan af wou.

Vandaag de boel schoongemaakt en aan het inspecteren geweest. Nu hebben we net het armatuur los gemaakt van de lampen en daar zit allemaal gesmolten, verbrande techniek in. Er zitten twee lampen in en eentje deed het niet en daarom dus maar alles uit elkaar gehaald, niet raar dus dat het niet werkte.

Ik ga dus ook uiteraard met dat armatuur niet verder, kan ik dit vervangen door iets van de bouwmarkt aangezien die dingen los hartstikke duur zijn bij de lfs? Voor dat geld koop ik haast een nieuw aquarium met alles erop en eraan, dus vraag of het ook goedkoper opgelost kan worden?

Bvd!
 
Kan je een foto van het verbrande laten zien?
Als het een buis aansluiting is, die zijn los te koop.

Balk of vaste kap?
 
Hoi bertus, ik zit een portie te knoeien met dropbox uploadpagina, pfff...

Als ik in het armatuur kijk zitten er 2 " doosjes" in waar de draden aan vastzitten, die zijn verbrand. Snap je wat ik daarmee bedoel? Ik probeer nog wat verder met de foto's.

En het is een balk die vastgeklikt zit aan de kap...
 
Vsa,s zijn dat. Heb je er 2,zal het T8 zijn.

Bedoel je dat ze Achterin de Bak zitten?
Of in het midden onder.?

Zie jij ze al zitten?
 
Dat zijn de Vsa,s.Hoeveel watt zijn die van jou?
heb je er starters bij?
 
Bertus, ik hoop dat je het niet erg vindt, maar heb de foto's gemaild, ik krijg ze niet op het forum geplaatst. De starters zijn goed, heb 2 nieuwe gekocht vandaag.

30 watt, 230 volt staat op het etiket.
 
Mijn probleem is opgelost. dank je bertus!
 
Graag gedaan.
en ,vond het niet erg,hoor.
 
Goh,doen die het niet meer? Ook gek.
 
Gevalletje waterschade...

Als je ze toch gaat vervangen, schaf dan meteen een elektronisch voorschakelapparaat aan. Dat scheelt je ruwweg 25-30% in je energieverbruik, met dezelfde lampen..
Bv hier:
http://www.firstlight.nl/voorschakelapp ... &alstart=0

Heb je ook geen starters meer nodig en de lamp flikkert niet meer bij het aanschakelen.

En zorg voor een goed afdichting, zodat het probleem zich niet herhaalt..
 
Vandaag naar Electrosan geweest. Ze hadden de vsa's niet op voorraad en heb ze dus moeten bestellen, jammer genoeg voor een ongeduldig persoon als ik ben.

Heb heel het ding maar meegenomen en ze zeiden dat het allemaal wel goed kwam. Als het goed is worden het elektronische zoals one-o-one zei.
 
Nog een voordeel van electronische vsa's: je buizen gaan veel langer mee.

Denk maar zo, beter even wachten en dan alles weer helemaal goed, dan een snelle oplossing waar je later spijt van krijgt..
 
Inderdaad beter, alleen moeten de voetjes vernieuwd,en 2 verplaatst worden.

zal ook wel lukken ,denk ik.
 
Joepie vrijdag aquarium meubel ophalen en de vsa's! Ik nerm gewoon heel dat ding mee naar daar en ga met mijn allerzieligste puppylook proberen dat zij het erin willen maken :) En dan maar hopen dat het aquarium zelf nog goed is. Tot een maand geleden was ie gevuld dus ik neem aan dat het goed is, anders ben ik flink de, je weet wel wat.

En dan indraaien maar! Whoehoe! :)
 
Bumblebiekje zei:
Vandaag naar Electrosan geweest. Ze hadden de vsa's niet op voorraad en heb ze dus moeten bestellen, jammer genoeg voor een ongeduldig persoon als ik ben.

Heb heel het ding maar meegenomen en ze zeiden dat het allemaal wel goed kwam. Als het goed is worden het elektronische zoals one-o-one zei.







Heb heel het ding maar meegenomen en ze zeiden dat het allemaal wel goed kwam. Als het goed is worden het elektronische zoals one-o-one zei.
 
Nee het licht is nog niet in orde, ze moesten die dingen bestellen... Vrijdags heb ik altijd vrij dus dan alles ophalen, in elkaar knutselen van de kast, lui van electrosan lief aankijken of hopen dat vriend het voor elkaar krijgt. Bak op de nieuwe kast, grind, rivierzand, plantjes en hopen dat dat stuk hout dat 4 dagen in bad ligt met een steen erop ook effectief een keer wil blijven drijven, leisteen verhakselen, hopen dat de bak niet lekt en dan 4 weken indraaien.
 
Als het goed is worden het elektronische zoals one-o-one zei.
Is er 1 voor 2 buizen T5.

Anders 2 Vsa, voor T8.
 
Het zijn er twee, voor t8 buizen. Had je mailtje net pas gelezen, bedankt voor interesse :)
 

Terug
Bovenaan