Geslacht maanvis


L

LeonDB

Guest
Hoi,
Ik heb vandaag 2 blauwe maanvisjes van marktplaats afgehaald en ik heb geen idee wat voor sexe ze zijn!
Weet iemand het misschien?

0MCPs7LrCUuZNPZlNKm5ADWigALk8mbl.png

• Sorry voor de slechte foto •
 
Dit lijken mij 2 heren. Gezien de hoge voorhoofden.

De kwaliteit van de vissen is evenals de foto niet geweldig...
 
Ik heb zelf nog even wat onderzoek gedaan, het zijn blijkbaar 2 vrouwtjes :(
 
Als ik lees "Geslacht maanvis" denk ik altijd met een uitje erbij en een lekker paneer laagje.

Maar zoals jos al zegt kun je dit duidelijk zien als de dieren aan het paren zijn. Daarbuiten is het vet gokken.
En al helemaal met zo een beroerd gemaakte foto waarbij de dieren rondzwemmen met samengeknepen vinnen en schuin genomen.

En als de experts het al niet kunnen zeggen, verbaasd het mij dat er toch weer lieden zijn die het veel beter weten en graag gokken.

Naast het gokken wbt lichaamsbouw zou je iets af kunnen lezen aan het gedrag van de dieren is een school, waarvan zij deel uit zouden moeten maken.
 
De foto is wat wazig, maar deze Maanvisjes zijn verwaarloosd , weinig blauw op de vinnen en ze stralen niet en tonen weinig kleur op het lichaam.
éénzijdig voedsel gehad vlok en geen afwisseling met levend of diepvries voer :(

Man of vrouw ,das pas duidelijk als ze paren.
 
Edje, ik had deze maanvissen van marktplaats afgehaald en deze foto was genomen een dag nadat ik ze gekocht had.
Dus de ''verwaarlozing'' lag niet aan mijn kant, bij mij krijgen ze vlokken, diepvries bloedwormen, gedroogde muggenlarven, granulaat en sera vipachips :) en hadden en eigen bak.
Heb ze verkocht
 

Terug
Bovenaan