Geslacht Kempvis


M

Marie-Louise

Guest
Beste forumleden,

In mijn aquarium hield ik twee kempvisvrouwtjes. Ze hebben een maand samen met vier neon-tetra's geleefd. Vorige week is daar een derde kempvisvrouw en een mannetje bijgekomen. De man is ronduit prachtig, maar erg dominant. Hij zwemt alle dames regelmatig achterna. Vooral het nieuwe vrouwtje krijgt weinig rust. Omdat zij er ook anders uitziet dan de oudere vrouwtjes, begin ik nu te denken dat zij een HIJ is.

blue.jpeg

Dit is het volwassen mannetje (onder) en daarboven het dubieuze vrouwtje.


Wat denken jullie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan de dubieuze moeilijk beoordelen. Heb je misschien een goede close up? Je ziet wel vaker dat je denkt een vrouw te hebben maar dat het een man wordt.
 
Zoals ze er nu uitziet echt een vrouw. ik denk dat ze er anders uit ziet omdat ze een crowntail is ipv de 'normale' betta, ik weet niet of je dat bedoelde? Het gebeurt vaker dat wanneer je een nieuw vrouwtje in een bestaande hierarchie binnen de bak plaatst, de nieuwe constant achterna gezeten wordt, soort van als indringer gezien wordt. Wat het beste werkt dan is alle betta's eruit halen, bak herinrichten, zodat het een nieuwe omgeving is voor ze en dan allemaal tegelijk uitzetten, zodat ze opnieuw de pikorde moeten gaan maken als het ware...
 

Terug
Bovenaan