Geslacht goudgoerami


amanda27

Well-known member
Lid geworden
27 april 2012
Berichten
1,062
Oke,

Wie kan mij vertellen of ik nu een man en vrouw heb? 1 is heel onduidelijk, want deze komt niet van de bodem af en blijft verscholen, maar ik heb geprobeerd om de rugvin te fotograferen. Echter, ondanks dat ik dacht goed opgelet te hebben, denk ik toch 2 mannen te hebben. Wie o wie?
 

Bijlagen

  • 20210808_190009.jpg
    20210808_190009.jpg
    169.8 KB · Weergaven: 122
  • 20210808_185954.jpg
    20210808_185954.jpg
    223.6 KB · Weergaven: 116
Soms zie je het in één oogopslag, en soms zit het er qua uiterlijk haast tussenin... Ik denk dat foto twee een man is, gezien hoe ver de rugvin doorloopt. Op de eerste foto zie ik vooral dat je hele mooie planten hebt! ;)

Hoe gedragen ze zich t.o.v. elkaar? Vaak (ook bij paartjes!) krijg je een overheerser en een onderduiker.
 
Soms zie je het in één oogopslag, en soms zit het er qua uiterlijk haast tussenin... Ik denk dat foto twee een man is, gezien hoe ver de rugvin doorloopt. Op de eerste foto zie ik vooral dat je hele mooie planten hebt! ;)

Hoe gedragen ze zich t.o.v. elkaar? Vaak (ook bij paartjes!) krijg je een overheerser en een onderduiker.
Bedankt voor het compliment over de planten🤣🤣. Ik krijg de vis niet goed op de foto, zit helemaal tussen de planten. Ik heb ze vanmiddag gekocht, dus ik hoop dat dat gedrag wennen is. De andere vis kijkt er niet naar om nog, maar zwemt rustig rond en heeft ook al gegeten (vis van foto 2)
 
He, wat baal ik hiervan. Ik blijk dus idd 2 mannen te hebben. Vanmorgen kwam vis nummer 1 toch even tevoorschijn en duidelijk een man. Nu heb ik via marktplaats waarschijnlijk een koper, die zelf alleen nog een vrouw had, dus dat komt goed. Zodra deze opgehaald is, zou deze man dan alleen kunnen blijven? Of doe ik er verstandig aan een vrouw bij te halen?
 
Gelukkig dat je de tweede kwijt kunt. :) Mijn ervaring is dat deze soort onderling meestal niet erg verdraagzaam is. Het zou mijn keus niet (meer) zijn om er twee samen te zetten. Wil je graag een paartje dan kun je het proberen, maar het risico is aanwezig dat vroeg of laat één van de twee territoriaal wordt. In zo'n bakkie water zijn voor de tweede vis dan weinig uitwijkmogelijkheden... 🙃
 
Gelukkig dat je de tweede kwijt kunt. :) Mijn ervaring is dat deze soort onderling meestal niet erg verdraagzaam is. Het zou mijn keus niet (meer) zijn om er twee samen te zetten. Wil je graag een paartje dan kun je het proberen, maar het risico is aanwezig dat vroeg of laat één van de twee territoriaal wordt. In zo'n bakkie water zijn voor de tweede vis dan weinig uitwijkmogelijkheden... 🙃
Helaas , de foto was wat onduidelijk, het bleek een honing gourami te zijn (in advertentie stond goud gourami). Ik heb hem nu op marktplaats gezet, ik hoop dat er gauw iemand reageert
 
Misschien wil de dierenwinkel hem terug nemen? Als je ze het verhaal uitlegt neem ik aan dat ze wel proberen met een oplossing te komen.
 
Misschien wil de dierenwinkel hem terug nemen? Als je ze het verhaal uitlegt neem ik aan dat ze wel proberen met een oplossing te komen.
Ik heb contact opgenomen, ze nemen geen dieren retour.
 
Okee, jammer. :) Bij een kleine winkel snap ik het nog wel als men niet zomaar van alles terugneemt, i.v.m. ziektes en zo. Maar anders.... het moet toch wel mogelijk zijn om op z'n minst één bak in te richten als "restbak" voor teruggegeven vissen. En zeker voor vissen die (zoals nu) in verkeerde aantallen/combinaties meegegeven zijn. Zij hebben hier zelf een steek laten vallen naar mijn mening.

Maar goed, ik typ dit wel allemaal stoer, maar puntje bij paaltje zou ik zelf de laatste zijn die er bij zo'n winkel herrie om gaat schoppen. :p

Hopelijk vind je een adresje voor je vis! Voor wat het waard is: ik had zelf eerder dit jaar ook een mannetje over van deze soort en die was snel weg via MP.
 
Okee, jammer. :) Bij een kleine winkel snap ik het nog wel als men niet zomaar van alles terugneemt, i.v.m. ziektes en zo. Maar anders.... het moet toch wel mogelijk zijn om op z'n minst één bak in te richten als "restbak" voor teruggegeven vissen. En zeker voor vissen die (zoals nu) in verkeerde aantallen/combinaties meegegeven zijn. Zij hebben hier zelf een steek laten vallen naar mijn mening.

Maar goed, ik typ dit wel allemaal stoer, maar puntje bij paaltje zou ik zelf de laatste zijn die er bij zo'n winkel herrie om gaat schoppen. :p

Hopelijk vind je een adresje voor je vis! Voor wat het waard is: ik had zelf eerder dit jaar ook een mannetje over van deze soort en die was snel weg via MP.
Dank je :). Ik heb bericht gehad van iemand die hem kon plaatsen, dus hij word vandaag opgehaald gelukkig. Bedankt voor je adviezen!
 
Visje is opgehaald!
 

Terug
Bovenaan