Gescheurde bladeren opstart rio 180


M

Matthijsinv

Guest
Beste allemaal,

Sinds 3 dagen heb ik mijn rio 180 opgestart. Er zit een voedingsbodem in. De Juwel day LED heb ik vervangen door de Juwel colour. Het licht brandt nu ongeveer 6 uur/dag.
Helaas lijken mijn planten het niet goed te doen. Er zitten gaten in de bladeren. Zie ook de foto's die ik heb toegevoegd.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en hoe dit op te lossen?

Dank!

Matthijs

IMG_3071.JPG


IMG_3072.JPG


IMG_3077.JPG


IMG_3078.JPG


8BA2A6BD-42CE-4CF2-BB1D-4D395F3DA3CE.JPG
 
Uh, weinig foto's te zien Matthijs...

In je berichtenvenster kan je die plaatsen volgens dit voorbeeld

up.png
 
De foto's staan er nu bij.
 
Ik zie met zekerheid 2 plantjes (de 2 linker voor) die kamerplanten zijn (fittonia), over de twee rechter ben ik niet zeker.

De kamer/terrariumplantjes kun je beter vervangen door aquariumplantjes.
 
Met Nicole eens, verder kan je met een pas opgestarte bak niet zoveel er over zeggen, alleen dat de rode planten veel licht en ijzer rijke voeding bij de wortels nodig hebben.
 
Blijf jammer dat ze wel als zodanig verkocht worden.
 
Wat me ook opvalt is dat de stengels als bosjes zijn geplant. Plant de stengels los van elkaar.
 
Ja inderdaad kamerplanten. Was al van plan om deze te gaan vervangen. Zal inderdaad de stengels los van elkaar planten. Denk dat het verder afwachten is hoe de planten het gaan doen
 
Je planten hebben tijd nodig om zich aan te passen, sommigen aan een submers milieu en ze zullen ook veel nieuwe wortels moeten maken om voedingsstoffen uit de bodem te kunnen opnemen.
De groene planten op de achtergrond kan ik niet goed onderscheiden, maar ik heb het idee dat daar echte waterplanten (vs moerasplanten) bij staan. Die nemen hun voeding hoofdzakelijk op via de waterkolom. Maar nogmaal, de foto is voor mij niet scherp genoeg om goed te zien welke planten je daar hebt staan.
 
Heb de stengels los van elkaar gezet. Heb scherpere foto's proberen te maken.

IMG_3079.JPG


IMG_3080.JPG
 

Terug
Bovenaan