Gertbl zijn Zuid Amerika bak


Gertbl

Well-known member
Lid geworden
24 februari 2009
Berichten
3,397
Leeftijd
38
Locatie
Emmen
Website
www.pterophyllumnederland.com
De meeste mensen zullen mijn vorige bak wel gekend hebben, een 200x60x60cm b=met een bovenbouw. Ik had de vorige bak volledig ingebouwd in een steigerhouten ombouw. Helaas was het gevolg hiervan, dat de muur en plafond achter de bak aangetast was door het vochtige lucht. Dus maar besloten om de 2m bak weg te doen, en een andere bak er voor in de plaats te zetten op een andere plek. De nieuwe bak is wel een stukje kleiner, maar was zeker wel nodig. Vrij snel heb ik via marktplaats een Juwel vision bak op de kop getikt en die ingericht als huidige bak. Het kan zijn dat er uiteindelijk wel weer een grotere bak voor in de plaats komt, maar voorlopig blijft deze eerst staan. Inmiddels heb ik de muur en plafond aangepakt en hersteld. Wel is er op de plek waar de bak staat, een lattenwand door mij geplaatst en een zelfgemaakte mos schilderij geplaatst.

Hoe de muur en plafond na het aanpakken geworden is.
Lattenwand en mosschilderij by Gert Blank, on Flickr

Even wat foto's van de bak.
Total view by Gert Blank, on Flickr

Total view by Gert Blank, on Flickr

Pterophyllum scalare by Gert Blank, on Flickr

Pterophyllum scalare by Gert Blank, on Flickr

Wallaciia sp. by Gert Blank, on Flickr

Pterophyllum scalare by Gert Blank, on Flickr

Pterophyllum scalare by Gert Blank, on Flickr

Pterophyllum scalare by Gert Blank, on Flickr

Wallaciia sp. by Gert Blank, on Flickr

Pterophyllum scalare by Gert Blank, on Flickr

Acarichthys heckelii by Gert Blank, on Flickr

Acarichthys heckelii by Gert Blank, on Flickr

Pterophyllum scalare by Gert Blank, on Flickr

Pterophyllum scalare by Gert Blank, on Flickr

Pterophyllum scalare by Gert Blank, on Flickr
 
Jammer om zo'n mooie bak weg te moeten doen. Hopelijk ga je veel plezier van je nieuwe bak hebben.
 
Veel werk gehad aan die latjes of zijn het aangekochte modules ?
Leuk mosschilderij, is dat echt mos ? Dood mos ? Plastic mos ?
 
Schitterend in gericht aquarium.
Is de lengte van het aquarium 150 bij 60cm hoog?
Welk fiter en verlichting gebruik je?

Mvg ronald
 
Jammer idd van die bak Gert, was altijd zeer fraai. Mooi opgelost zo in ieder geval 👍.
 
Mooie creatie met die latten en dat mos. Ook een mooie bak, kun je ook eens foto’s plaatsen van dat aquarium op de bovenste foto?
 
Veel werk gehad aan die latjes of zijn het aangekochte modules ?
Leuk mosschilderij, is dat echt mos ? Dood mos ? Plastic mos ?
Zo’n lattenwand plaatsen is in een middag gedaan. Dit zijn modules van 244x60,5cm. Degene aan het plafond moest ik inkorten en even met een stempel vastzetten. Maar met goeie kit is dat zo gebeurd. De moswand is gemaakt van geprepareerde mos. Ik heb drie verschillende soorten rendiermos gepakt, en plakaten platmos. Verder bestaat het hout uit een kurktak en de overige planten zijn kunstplanten. De elfenbankjes zijn ook geprepareerd. In theorie hoeft dit niet bewaterd te worden. Dus we gaan het zien hoe lang die meegaat.

Schitterend in gericht aquarium.
Is de lengte van het aquarium 150 bij 60cm hoog?
Welk fiter en verlichting gebruik je?

Mvg ronald
Aquarium is inderdaad een 150cm lang en 60cm hoog. Ik maak gebruik van een sunsun 2000L/h filter en qua verlichting zit er boven:
1x Juwel led balk 2x 23W bestaande uit 1x 9000K en 1x 6500K
2x Skylight led balkjes van mijn oude terrarium.
 

Bijlagen

  • IMG_4570.jpeg
    IMG_4570.jpeg
    2.9 MB · Weergaven: 54
Mooi bakje, ben fan.
Vietnamese danio's kunnen echt schitterend zijn, ook in een grote bak.
Is dat Parambassis die erbij zwemt ?
 
Ik gebruik meestal bladeren en botanicals in mijn bakken. Ik had onlangs er een groot blad in gedaan wat veel kleur afgaf. Maar bak is in principe best helder. Normaal in de 2m bak had ik het donkerder.
 
Mooi gedaan allemaal, muur en aquarium!
Mocht je belang hebben bij een witte akvastabil fusion 200 voor een vriendenprijsje, de mijne gaat binnenkort weg...😊
 
Sinds kort een 5tal Leatacara curviceps toegevoegd aan de bak. Verder zijn zowel de Mesonauta en de Acarichthys heckelii verkocht.
Tevens dacht ik een 5tal jonge Gymnogeophagus rhabdotus gekocht te hebben, om van het zomer buiten te houden. Echter blijken het jonge Geophagus brasiliensis te zijn. Dus hier moet ik verder nog even naar kijken hoe ze worden en hoe verder te gaan houden.

Laetacara curviceps by Gert Blank, on Flickr

Hypoptopoma sp. by Gert Blank, on Flickr

Geophagus brasiliensis juvenile by Gert Blank, on Flickr

Geophagus brasiliensis juvenile by Gert Blank, on Flickr

Geophagus brasiliensis juvenile by Gert Blank, on Flickr

Geophagus brasiliensis juvenile by Gert Blank, on Flickr

Geophagus brasiliensis juvenile by Gert Blank, on Flickr

Geophagus brasiliensis juvenile by Gert Blank, on Flickr

Geophagus brasiliensis juvenile by Gert Blank, on Flickr

Geophagus brasiliensis juvenile by Gert Blank, on Flickr
 
Update.
De Geophagus brasiliensis heb ik verkocht, mede doordat ik rekening moest houden dat ik later wel passende ruime bak ervoor moet hebben.
In de 1,50m bak heb ik de grote stukken hout eruit gehaald, en rustig opnieuw ingericht. Ook de 80cm bak heb ik opnieuw ingericht. Hierin zitten alleen nog twee Sewellia's. Maar planning is om er een kleine Nannostomus of Copella soort erin te houden met een dwergcichlide.

80cm tank by Gert Blank, on Flickr

80cm Left side by Gert Blank, on Flickr

80cm right side by Gert Blank, on Flickr

80cm middle section by Gert Blank, on Flickr

Total view 150cm tank by Gert Blank, on Flickr

Nematobrycon lacortei female by Gert Blank, on Flickr

Pterophyllum scalare by Gert Blank, on Flickr

Ficus lyrata leave by Gert Blank, on Flickr

Farlowella sp. on a Ficus lyrata leave by Gert Blank, on Flickr

Farlowella sp. on a Ficus lyrata leave by Gert Blank, on Flickr

Ficus lyrata leave by Gert Blank, on Flickr

Leatacara curviceps by Gert Blank, on Flickr

Nematobrycon lacortei female by Gert Blank, on Flickr

Pyrrhulina spilota by Gert Blank, on Flickr

Rineloricaria sp. by Gert Blank, on Flickr

Nematobrycon larcortei male by Gert Blank, on Flickr
 
Nieuwe update:
De 80cm bak is verkocht en heeft plaats gemaakt voor een 160x60x60cm bak. Donderdag avond opgehaald en nu even rustig alles in orde maken. Verlichting veranderen en nog even de bak even leeg gevuld testen om zeker te zijn dat er geen lekkages zijn.

IMG_5668.jpeg
 
In deze bak komen een deel van de vissen uit de 1,5m bak. Die gaat namelijk weg. De plek waar die staat, zorgt voor veel schuwheid en soms springen tegen de kap aan. De 1,60m bak staat op een andere plek, waar er minder langs gelopen wordt.

Wat er sowieso in de 1,60m bak komt is:
• 6 Pterophyllum scalare
• groep Nematobrycon palmeri
• 5 Ancistrus patronus
• 2 Hypoptopoma sp
• 2 Rineloricaria sp.
• 12 Corydoras sodalis

De twijfel is nog bij de twee Crenicichla wallacii, ook mede omdat ik er wel graag de Guianacara dacrya of stergiosi erbij wil houden.
 

Terug
Bovenaan