Gelukskweek Corydoras Julii


Mafkees

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2018
Berichten
928
Hoi allemaal,

Na een herinrichting van mijn aquarium ca. twee weken geleden, trof ik de volgende dag een stuk of 15 eitjes aan van mijn Coydoras Julii. Grappig genoeg hebben ze in de negen maanden dat ze bij mij 'wonen' dat pas twee keer gedaan: net nadat ik ze kocht bij de lokale speciaalzaak en dus deze keer.

De eitjes heb ik losgepeuterd van de blaadjes/het glas waar ze op zaten en vervolgens in een zeer fijn netje bovenin het aquarium gehangen, in de uitstroom van mijn filter. Ongeveer een week geleden kwam de eerste uit en inmiddels zijn alle eitjes uitgekomen.

Natuurlijk zijn ze nog erg jong maar het lijkt haast alsof ze per keer dat ik kijk, groeien. Erg leuk om dat proces te zien.

Vooralsnog houd ik ze in het netje bovenin mijn aquarium maar ik heb een grote emmer (ca. 30L) met onderin fijn zand van de Hornbach die staat in te draaien. Over een week of twee, als ze hopelijk voldoende zijn aangesterkt, gaan ze over.

Ik voer ze vooralsnog hetzelfde als de overige bewoners van het aquarium, maar dit droogvoer stamp ik compleet fijn tot het een poeder is. Dit vindt gretig aftrek en zelfs met driemaal per dag voeren, vind ik het netje telkens leeg terug. Het netje is te fijn voor het voer om er tussendoor te vallen dus het wordt echt opgegeten.

Morgen ga ik wat foto's maken en vervolgens hoop ik hier een soort wekelijkse log bij te gaan houden. Met een beetje geluk houd ik ze allemaal, dat zou ik geweldig vinden, maar ik reken er niet op. Met drie tot vijf overlevers ben ik al erg blij!

Tot dusver...morgen beeldmateriaal.
 
erg leuk zeg, proficiat!

Als je stofvoer voert, kun je het beste dit even in een eierdopje met water voorweken.
Anders kan het namelijk te veel uitzetten in hun maagjes waar ze niet altijd tegen kunnen.
 
Bedankt! Ik zal het voer vanaf nu even voorweken. Straks update ik nog met foto's.
 
Helaas vandaag 1 dode te betreuren. Waardoor? Al het voer was op dus misschien was het te weinig. Er ligt nu een hoop in dus hopelijk redt de rest 't.

Hier een leuk filmpje waarin je ze wat ziet bewegen.


En wat foto's. Ze zijn nu een millimeter of 3 lang.

upload_2018-12-12_20-40-13.png


upload_2018-12-12_20-40-36.png
 
Leuk hoor. Ik hoop dat het nog steeds goed met ze gaat. Artemia naupliën worden vaak gegeven in deze fase.
 

Terug
Bovenaan