Gedrag/houden Apistogramma cacatuoides


Daar heb je zeker een punt. Maar goed als meerdere mensen iets aangeven,zit er doorgaans een kern van waarheid in.Ben je geneigd iets aan de situatie te veranderen? 1 van de 3 vissen doet het na behoren begrijp ik.
 
Het filmpje is dus van iets eerder, maar toch al een tijdje in de bak, duidelijk zo :)

Als je het idee hebt weer een pechvis te hebben, misschien toch eens terug naar de winkel zoals al was gesuggereerd? Ook al is de verlichting niet denderend, je zou toch eens goed kunnen proberen te bekijken. Eventueel kun je het de winkelier ook nog voorleggen.

Ik zie je verder schrijven 'weer' met rode mug te hebben gevoerd. Dat suggereert dat je dat vaker doet. Weet in ieder geval dat rode mug bij diverse dwergcichliden (waaronder ook Apistogramma's) geregeld aan problemen wordt gelinkt. Denk er in ieder geval over na rode mug niet als enige soort voer te geven en misschien als je voorraadje op is helemaal niet meer.

~ Ivo
 
Heel goed dat je dit aangeeft ik dacht dat rode mug juist heel goed was?

Kan ik beter artemia(brine shrimp) gaan voeren?

Hier heb ik nog aardig wat van in de vriezer is dit wel goed voor dwergen?

Btw wat moeten deze als hoofdvoer? Granulaat?

Ik heb van aquatic nature granulaat waar ik opzich tevreden over ben.

In mijn 2m aquarium gebruik ik rode muggenlarven artemia sera vipangran vipachips en ook aquaric nature granulaat dit combineer en wissel ik af.
 
2 van de 3 1 man 1 vrouw doen het naar behoren de laatste vrouw wat minder maar deze trekt nu aardig bij gelukkig.

Ik kijk het nog even en paar dagen aan en zo nodig ga ik behandelen.
 
Ja artemia en ook daphnia en witte mug is perfect voer voor apistogramma
rode mug wil wel eens voor problemen zorgen Door dat het spijsverteringsstelsel van de apistogramma hier niet altijd goed tegen kunnen
 
Wil ook nog zwarte muggenlarf, cyclops en mysis nog even noemen.
Af en toe wat groens (spirulinavlokken/-tabletten) waarderen ze ook wel.
 
zwarte mug word vaker afgeraden omdat dat buiten in niet al te schone omgeving word gekweekt
met mysis en cyclops ben ik het wel eens spirulina vlokken wist ik niet dus bedankt :)
 
Dravik2 zei:
zwarte mug word vaker afgeraden omdat dat buiten in niet al te schone omgeving word gekweekt
Onjuist! Zwarte muggenlarven zijn de larven van de steekmug. Die larven krijg je 's zomers heel simpel door een emmertje water buiten te zetten. Na enige tijd zul je vanzelf de zwarte muggenlarven tegenkomen. En dat werkt prima met schoon water. Zegt genoeg. Juist een van de krachtigste vormen van voeding. Wordt veel gebruikt om dieren in kweekconditie te krijgen.

Als dat verhaal van de niet schone omgeving al klopt geldt het voor de rode muggenlarf:
Rode muggenlarven

Eerst een kanttekening:
Rode muggenlarven worden vaak bestempeld als heel vettig, terwijl dit na wat rondneuzen, zeer relatief is.

Rode muggenlarven worden meestal gekweekt in Belgi� en Duitsland, al zijn ze 'schaars' aan het worden. Het probleem is dat er niet voldoende slib meer is vanwege de waterzuivering. In het Engels worden deze muggenlarven ook wel Bloodworms genoemd maar let op: Uit het Oostblok worden ook wel vliegenlarven ge�mporteerd, die er precies zo uitzien als muggenlarven, vaak verpakt als 'bloodworms' Dit zijn geen rode muggenlarven, maar larven van een vlieg ( een galmug - een beetje paradoxaal - maar toch een vlieg). De wormen zijn ook veel dikker dan een rode muggenlarf. Let dus even op wat er in de verpakking zit.

Rode mug staat ook bekend te leven in bevuilde gebieden en vaak belast te zijn met zware metalen, daarom worden die vaak 'gekweekt', zoals je dikwijls op een verpakking ziet staan of wordt aangegeven door de producent van het voer, om er toch maar op te wijzen dat ze 'proper' zijn.
http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/it ... ingswaarde

Ook:
http://www.waterwereld.nu/rodemug.php
http://www.waterwereld.nu/muggelarve.php

~ Ivo
 
Interessante info dit allemaal.
 
idd zelf gekweekt zwarte mug wel dat doe ik zelf zomers ook wel :)
maar wat in de winkel te koop is komt vaak uit Oostblok landen waar het dus niet al te schoon is van rode mug wist ik dat niet maar die geef ik toch niet :)
 
Filmpje van mijn 200x60x70 bak sorry voor het slechte filmwerk. (telefoon)

https://www.youtube.com/watch?v=JZUm4MC2DXA

Visebestand

150x kardinaal tetra waarvan 50 stuks volwassen formaat
2x gibiceps gekocht op 3 cm
1x gibiceps albino overgenomen van iemand die stopte 20cm
10x corydoras agassizii
4x goerami
12x fantoom zalm 6 zwart 6 rode
9x clown botia gekocht op 2cm groote!!!! middels(6 cm +)
10x corydoras paleatus
aantal zwaardragers
6x maanvis leopard kleur.
3x ramirezie's 2 vrouw 1 man welke ik persoonlijk prachtig vindt goed op kleur en goed doorvoed! nooit geen problemen mee gehad.

Filtratie 1x jbl E1901+E1501
co2 Dennerle space inclusief 2kg fles en evolution pro controller.

ph setting 6.85 hystereze 0.1 dus blijft tussen de 6.85 en 7.0

deze bak draait nu 3 jaar eerst 2,5 jaar met en leiarius pictus (60cm)

deze was te groot geworden voor de bak deze zwemt nu in en 15000 liter bak in belgie bij en kennis met roodstaarten etc zonder verlichting echt en donkere bak hier houden deze beesten van!!!
 

Terug
Bovenaan