Gedrag bij mollie.


Edwin68

Well-known member
Lid geworden
18 december 2021
Berichten
3,680
Leeftijd
56
Locatie
Amsterdam
Dit is een kleine mollie die plukt op de rug van een andere.
 
De grote laat het gelaten gaan, ik vind het lijken op poetsgedrag.
Daarom vraag ik me af of daar nog verklaringen voor zijn.
 
Sorry , ik zeg het goed...
Snap niet wat je ermee bedoeld??
 
Ok maar mijn vraag is waarom dit zo optreedt.
Heeft die grote opeens lekkere huidsecretie ofzo?
Poetsgedrag is anderzijds ook weer zo,n veelomvattende term.
Ziende dat slijm en huid ook bemiddelen kunnen bij de overdracht van diverse viri, mag ik me ook afvragen of, dit vrijwillig danwel aangestuurd gedrag is.
De lippen van mollies benaderen met een beetje voorstellingsvermogen ook wel de struktuur van de lippen van zgn zoenvissen, h temminkii en malawi de h labrosus, ahw gelijke ,schaperde lippen structuur met verschillende doeleinden.
Misschien te ver maar toch als een herpesvirus zich manifesteerd op de lippen bij onze soort.is mijn hoofdvraag nog waarom dit gedrag?
 
Ik heb geen mollies dus weet niet zoveel van hun gedrag. Maar ik vind op jouw filmpje die Molly nogal raar doen. Hij lijkt op de grond te blijven en zich niet zo te gedragen als de andere mollies.
 
Die gele vis bij start van filmpje met die sluiervinnen wat is dat voor visje?
 
Hoogvinkarper man aan het begin die gele dus en die zich laat afeten dat is de matriarch die klapt ze met haar staart zo weg daarom snap ik dus niet met wat voor rede ze zich zo laat afhappen.
 
Hoogvinkarper man aan het begin die gele dus en die zich laat afeten dat is de matriarch die klapt ze met haar staart zo weg daarom snap ik dus niet met wat voor rede ze zich zo laat afhappen.

Geen verstand van wat de andere aan het doen zijn maar zag die gele in je filmpje en vind dat een heel mooi visje :love: Was benieuwd wat voor vis dit was. Hoogvinkarper erg mooi
 
Het lijkt me niet verkeerd. Maar is je vis wel gezond? Hij zwemt heel raar en ik herken dit niet van mijn mollys? Het lijkt alsof hij niet recht kan zwemmen ofzo. Ook het naar boven zwemmen ging moeizaam.. zo lijkt het.
 
Deze vis is helaas overleden.
 
Jammer Edwin maar goed het zag er al niet heel goed uit.
 

Terug
Bovenaan