garnalenvel


M

Mrrisker

Guest
Hallo,

Wij eten regelmatig grote garnalen uit zo'n diepvrieszak. De schil, inclusief staart en pootjes gooien wij dan weg. Zou ik dit als ik het heel fijn snijd, ook aan de vissen kunnen voeren?
Ik heb op dit moment alleen nog een paar guppen maar wil binnenkort ook een paar corydoras en diamantgourami's aanschaffen.
 
Nee,

alleen de kop is eraf gehaald, voor de rest zijn er geen kruiden aan toegevoegd. Nu moet ik bekennen, dat ik niet op de zak heb gekeken. Wij eten dit al zo lang. Maar ik zal dit uiteraard controleren voordat ik het eventueel in de bak zal stoppen.
 
Misschien conserveringsmiddelen
 
Dat zou kunnen, maar ik verwacht het niet aangezien ze uit de diepvries komen. Ik zal straks even in de vriezer kijken of we nog een zak op voorraad hebben.
 
De schil lijkt mij wat hard voor de vissen? Het vlees lijkt mij dan eerder geschikt.
Van de schil inclusief kop kan je trouwens ook soep maken (als je het zonde vindt om het weg te gooien).
 
Zou idd maar eens goed kijken op de verpakking,als er verschillende E nummers of moeilijke woorden bij de productinfo staat zou ik het niet geven en buiten dat zou je je nog kunnen afvragen of dat het wel verstandig is om kleine harde stukjes garnalenvel te voeren aan je vissen.
 
Ik denk idd ook niet echt dat vissen de harde vellen van een garnaal willen eten?? Als ze net verveld zijn in het aquarium heb je een vel die zacht is..die willen ze nog wel eens opeten.. maar van gewone garnalen zo rauw in de bak lijkt mij geen goed idee..
 
Waarom zou je iets voeren wat ze normaal ook niet eten?
Wat is de toegevoegde waarde?
 
Alleen garnalen eten garnalenschillen.
De schil van een garnaal beschermt 'm juist tegen het opgegeten worden door (kleine) vissen.
 
Ronald hier van het forum geeft z'n beestjes weleens een hele gamba garnalenvel,op de foto's zie je dan de garnaaltjes en een l-nummer er van eten.
 

Terug
Bovenaan