Garnalenbakje verticaal MJL86 (Michel)


Michel

Well-known member
Lid geworden
29 december 2016
Berichten
258
Leeftijd
38
Klein bakje nog over, ben van plan om hier garnalen te houden en de volwassen garnalen om de zoveel tijd over te plaatsen naar mijn grote aquarium..

Dit was m,
DSC_0306.JPG


Dit is m ingericht

DSC_0307.JPG


Van de week komen er garnalen.. Welke weet ik nog niet.. Dwerggarnalen
 
Wat leuk! Grappig, zo'n verticale bak. Ik ben benieuwd naar je toekomstige bewoners. Succes!
 
Apart hé,, had hem vroeger met een bèta.. Die is oud geworden.. Nu een ander doel.. Hoop dat het goed gaat.. Geen filter dus dat wordt water verversen..
 
Zat ik ook over te twijfelen.. Maar oppervlakte is 15 bij 15...
 
Hoeveel liter is deze bak? Zelf ben ik erg tevreden over de Aquaell mini pat sponsfilter.
 
Geen idee.. Denk 15 liter ongeveer.. Zal ff kijken wat ze in de aanbieding hebben
 
Ja het is denk ik altijd handiger om toch een binnenfilter te gebruiken en al helemaal voor gevoelige garnalen.
 
ok thnx, ik ga eens kijken voor de Aquaell mini pat sponsfilter
 
Dit was mijn eerste "aquarium" met ongeveer 8 vissen :oops: maar wist ik veel toen :S, toch wel iets bij geleerd sindsdien :deal:
 
Haha.. Nou dat is een flinke borrel.. Ok gelukkig.. Is minder water nou ook makkelijker constant te houden? Waar schuilen de gevaren met deze bak? Ik heb een filtersysteempje gehaald..
 
Ze zeggen vaak dat minder water juist moeilijker stabiel is te houden maar met wat beleid vindt ik dat meevallen. Ik heb 6 nano s staan en eigenlijk daar geen ellende mee. Wel moet je oppassen dat er niet iets opeens gaat rotten of dat je er teveel voer in gooit. Vandaar dat ik zeg dat het met beleid best wel meevalt.
 
Ze zeggen vaak dat minder water juist moeilijker stabiel is te houden maar met wat beleid vindt ik dat meevallen. Ik heb 6 nano s staan en eigenlijk daar geen ellende mee. Wel moet je oppassen dat er niet iets opeens gaat rotten of dat je er teveel voer in gooit. Vandaar dat ik zeg dat het met beleid best wel meevalt.
+1
 
Ja inderdaad.. Als er wat fout gaat is het gelijk over natuurlijk.. Thnx.. We gaan het zien
 
Het is zover.. Had de sponsfilter woensdag gekregen en gelijk er in gezet en laten draaien.. Mijn water stonk en er dreef wat viezigs aan de oppervlakte.. Was niet meer te verhelpen.. Ook al waren alle waardes goed, ik heb alles er weer uitgehaald.. Grondig schoongemaakt.. En helft vers water en helft water uit mijn lido 200 erbij gedaan.. Moest wel want ik had vanmiddag een afspraak met de kweker..

Zo is die nu, draaiende, heb de verwarming er uit gehaald.. Was niet nodig volgens de kweker..
DSC_0318.JPG
DSC_0316.JPG


En 15 bloody mary dwerggarnaaltjes..
DSC_0317.JPG
 
Ben ook erg tevreden, ga nog 1 zwevende steen met mos bedekken voor die lege plek rechtsboven.. Is inderdaad even afwachten voor de resultaten.. Maar ga het goed in de gaten houden.
 
Ben ook erg tevreden, ga nog 1 zwevende steen met mos bedekken voor die lege plek rechtsboven.. Is inderdaad even afwachten voor de resultaten.. Maar ga het goed in de gaten houden.

Ik dacht dat die stenen voor verzwaring van het hout dienden:oops:
 
Ja dat is inderdaad tegen verzwaring.. Maar ik vind het wel mooi dus ga het waarschijnlijk wel zo houden.. :)
 
kleine update.. Valisneria erin.. Rest van de plantjes er uit.. Heb al meerdere piepkleine baby's geteld.. Dus gaat goed! Ook een aantal zwangere nog..
DSC_0427.JPG
DSC_0426.JPG
 
Oh wat gaaf om te zien! Zo'n bak had ik vroeger toen ik een klein kind was. Sterker nog, volgens mij was dit mijn allereerste aquarium ooit!

Je hebt er echt wat leuks van gemaakt! :thumbs:
 
Erg leuk bakje en mooie garnaaltjes!!!

Je hebt er heel goed aan gedaan om er een klein filtertje in te hangen.
 

Terug
Bovenaan