garnalenbak


Z

Zappie52

Guest
Heb een 60-30-30 bakkie met vuurgarnalen, wat rotsjes en een flinke pluk javamos. Ik filter over een eheim pick up 160 en voer met mini wafer mix en courgette.Het gaat allemaal prima maar het water kleurt langzaam maar zeker rose/rood. Wat wil dat zeggen? Heb al verschillende filtermaterialen gebruikt maar het verschijnsel blijft zich voordoen.
 
Roze zeg je?? heb je een foto hiervan en heb je iets van ornamenten in de bak misschien?
 
Ik heb geen idee. Ik denk alleen niet dat je filter helemaal garnalen-proof is. Of heb je daar extra maatregelen voor genomen?
 
Laat je de courgette niet te lang liggen? Dat kan anders een wittige waas veroorzaken namelijk.
 
misschien die rotsjes eens checken, bv eruithalen en over wrijven met een doek om te zien dat ze kleur afgeven !? 't is maar een idee...
 
Het is vaak makkelijker om aan de hand van een foto wat erop te zeggen;)
 
Er gaat iets mis met de quote denk ik;)
 
Mijn fotos laten niet veel van de kleur heel. Ik heb alleen een witte maansteen en een wit kunststof rotsje in de bak. Verder heb ik een wit kousje om de filter zitten. De courgette krijgt de kans niet om gek te gaan doen hihi. 2 jonge ancistrussen beginnen aan de buitenkant en de garnalen van binnenuit.

en die Quote John, och... seniorenmomentje hihi
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rood roze is nieuw voor mij...
 
ik heb het ook alleen maar in de 60-30-30 bak. Heb ook nog een 80-40-40 bak met vuurgarnalen.. zelfde inrichting en daar is helemaal niks mis mee, dus... schiet mij maar lek, ik weet ook niet hoe het komt
 
Jammer dat het niet op een foto is te zien want ik herken dit dan net als Richard ook niet.
 

Terug
Bovenaan