Garnalen willen niet eten


Tja, ik wou zo'n complete set kopen en daar zat geen verwarming bij. Maar ik zie dat die maar 20 euro kost dus ik denk dat ik die er dan maar bij koop. Op de dennerle site lees ik dat de hoekfilter garnaalveilig is, maar ze verkopen ook nog een "baby guard" hiervoor. Dus dan is hij niet helemaal garnalen veilig lijkt me?
 
Als alles goed op z'n plek zit kunnen de baby garnalen niet in het draaiende gedeelte van het filter komen en enkel op het filtermateriaal binnenin het huis.
Dat is lastig als je het filterpatroon uit het filter wil halen want de kleintjes blijven dan hangen dus vandaar dat opzetstukje.
Was zelf in het begin heel tevreden over deze filters maar tegenwoordig kies ik toch liever voor sponsfilters want die zijn een stuk makkelijker te onderhouden.
Blijft wel een gedoe om een filter uit een wat kleiner bakje te halen met beplanting en alles maar zo'n hoekfilter gaf mij net iets teveel irritatie! ;)
 
Oke, filtert zo'n sponsfilter de bak ook net zo goed? En zijn er nog betere merken hiervan of zit daar geen verschil in? En ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat een sponsfilter wel eens wat meer geluid kan geven betreft bubbels kan je hier dan ook de pomp in kracht aanpassen?
 
Zit een wereld van verschil tussen de ene of de andere sponsfilter,mooiste is om een pompkop op stroom te gebruiken in combinatie met een dubbel sponsfilter ipv een los luchtpompje bv.
Die heb je in alle formaten en die van Aquael kan je ook aanpassen in uitstroom volume.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Je zou ook een Aquael Turbo 500 kunnen nemen bv,die heeft een spons en een apart bakje met keramisch filtermateriaal.
Is stil,regelbaar,veilig en sterk genoeg voor je bak.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Ik ben nog goedkoper uit wanneer ik de complete dennerle set + aquael filter koop dan dat ik alles los koop. Heb ik ook nog een filtertje over
 
Hahah ja. Die turbo 500 is zeker wat te krachtig voor een 30 l bakje.

Ben trouwens niet van plan hier iets van co2 te gaan toevoegen. Slechts wat plantenvoeding. Ik wil er graag wat javamos een makkelijke kruiper, de kleine anubias en wat zuurstof plantjes in. Verder nog ideeën?
 
Voor mos en Anubias hoef je geen extra voeding toe te voegen hoor.
Vind zelf Bucephalandra wel heel mooi spul bv maar zijn dure plantjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg

Terug
Bovenaan