Garnalen willen niet eten


Sommige slakken zijn er gek op en de Tylo s hier eten zo een heel blad weg hoor. Puntslakjes heb ik het niet nog echt zien doen moet ik zeggen.

En teveel voer is vaak een toename.
 
Hmm oke, want ik heb als ik schatten moet al 100 kleine poelslakjes. Ik heb geen vissen alleen garnalen in de bak die ik nog geen eten hoef te geven. Dode bladeren van planten ruim ik altijd direct op en toch stikt het van de slakken. Niet dat er straks meer slakjes het blad benutten dan de crystals en zo de populatie slakjes nog groter wordt
 
Er is momenteel ook wat gaande in de bak, stuk of 10 van de 20 crystals zwemmen continu heen en weer. Nog nooit zo actief gezien
 
Laatst bewerkt:
Dat zou leuk zijn! Hoelang zou het dan kunnen duren voordat de eitjes zichtbaar zijn?
 
Wat er gebeurd als je garnalen disco vieren: dan is er een vrouwtjesgarnaal paairijp en scheid dan een feromoon uit en verstopt zich vervolgens. De mannetjes worden helemaal dol van dat feromoon en gaan driftig opzoek naar dat vrouwtje, en de winnaar word vader.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tomg
Zijn ze hier nou de "daad" aan het verrichten? Toevallig kwam ik net mn kamer binnen en zag ik dat er 3 garnalen een garnaal achtervolgende tot dit. Excuus voor de slechte fotos.

20180825_115551.jpg
20180825_115555.jpg
 
Goed, net weer een paar korreltjes gevoerd, dit keer waren 2 korrtjes naast het bakjes gevallen en deze werden na een tijdje opgegeten. De granulaatkorrels in het bakje bleven ze ver vandaan en heb het maar weer weg gehaald. Ze zullen toch niet bang zijn voor het bakje?! Volgende week maar eens een gedroogd walnotenblad proberen
 
Ik heb de ervaring dat die voerschaaltjes niet werken want als ze eten halen ze het eruit en gaan er alsnog de hele bak mee door.
 
Hmm oke, maar wanneer je dit zonder schaaltje geeft dan komen toch al snel restanten tussen de bodem en kan dit gaan rotten? Of valt dit wel mee. Maar als ze het er uit gaan halen heeft het inderdaad geen nut
 
Nou garnalen scharrelen erg veel en ruimen het wel op als je normaal voert. Ik gebruik bij geen enkel garnalenbakje zo n schaaltje en strooi het gewoon op het oppervlak en dat zakt dan wel. Dus zelf vindt ik schaaltjes weinig nut hebben. In het GMT zie je momenteel een soort voerbuis maar dat zal denk ik in hetzelfde resulteren.
 
Oke dankjewel! Dan ga ik vervolgens het zonder bakkie proberen, volgende week neons erbij kijken hoe dat gaat. Hopelijk zijn dit neons zonder behoefte aan garnalen
 
Laatst bewerkt:
Dat moet wel goed zitten, ik zal ook nog wel even een bordje in het aquarium neerzetten met "shrimps are friends, not food".
 
Stond er 3 weken geleden zo voor.
20180805_191248.jpg
 
Maak morgen wel een. Het licht is al uit
 
Goed, zoals gezegd een foto van vandaag. Ik zou zeggen zoek de 20 garnalen (onmogelijk). Die bruine steen rechts ga ik er denk ik weghalen, neemt nogal wat ruimte weg voor de Limnophila en ik vind hem er ook niet echt passen. Die limnophila kleurt trouwens een beetje bruin doordat ik hem waarschijnlijk het laatst iets te veel gesnoeid had. De komkommer op de prikker is even om wat slakjes te oogsten aangezien het een plaag begint te worden. En ik krijg langzamerhand ook spijt van het naaldgras, het komt daadwerkelijk OVERAL op. Ook heb ik wat spijt ondertussen van heg gekozen grind. Dit was in de verpakking donkergrijs (echt donker) maar in het water en met het licht lijkt het eerder licht grijs. Maar dat ga ik niet meer veranderen.
20180826_124625.jpg
 
Staat er mooi bij hoor.
Is trouwens wel zo dat het binnenfilter niet echt ideaal is voor garnalen want door de openingen kunnen kleine garnalen in het filter komen en zo vermalen worden.
Beste is om achter de openingen iets van filterspons te doen want zou zonde van de garnalen zijn natuurlijk.
 
Dat is inderdaad wel een beetje vervelend bij dit filter, maar voordat ze bij het pompje aankomen moeten ze eerst door 6 sponsen heen en ik zou niet weten hoe ik er filterspons zo goed voor kan doen dat ze er echt niet langs kruipen.
 

Terug
Bovenaan