Garnalen weigeren voer


Als de bodem rot is moet je alles vervangen idd.
Heb je het al getest met een wattenstaafje? want is wel een slimme methode van Nicolientje!
Ik heb het inderdaad net gedaan. Maar heb het met een stuk spons gedaan op twee plekjen in het aquarium. Ik heb echt goed geroken en het enigste wat ik een beetje kan ruiken is de bekende aquariumlucht. Verder niks. Er komen ook geen bellen uit de bodem. Ik snap er niks van. Ik denk gewoon afwachten wat mijn lfs heeft te zeggen.

3E145EEC-DCD7-44CE-9DB4-E911A2BA67D2.jpeg
 
Dan zal het geen bodemrot zijn Mike en hoogstwaarschijnlijk toch een reactie op de lijm.
 
Waar dacht jij dat de inhoud van jouw beautycase op getest is?

Hier zal ik je toch echt even in moeten teleurstellen ;) ik ben geen plamuur madam :D

Maar ik snap je punt maar blijf het toch iets aparts vinden dat je dan dieren mee krijgt zo van als ze doodgaan uhm wachten
 
Hier zal ik je toch echt even in moeten teleurstellen ;) ik ben geen plamuur madam :D

Maar ik snap je punt maar blijf het toch iets aparts vinden dat je dan dieren mee krijgt zo van als ze doodgaan uhm wachten
Ik had het niet gedaan als ik er totaal geen goed gevoel bij had. Maar aangezien de waterwaardes perfect waren en ik het aquarium heb behandeld met easylife(ook meegekregen) durfde ik het wel aan. Het is ook zonde om zonder enige reden een ingedraaid aquarium opnieuw op te starten. Daarbij zei frits ook dat als het aan de lijm gelegen had die stoffen er allang uitzijn omdat de lijm volledig is uitgehard in die week tijd. Uiteindelijk had ik er ook weer garnalen in gedaan maar uit coulance heeft frits mij er drie(vuurgarnaaltjes) meegegeven. Zodat ik er niet (als het fout gaat) nog meer verlies. Maar hij schatte die kans klein en heeft dit daarom zo gedaan.

De garnalen doen het naar mijn weten goed. Ze scharrelen rustig rond in de bak. Het is nog even afwachten en mijn reguliere waterwissels doen en dan gaan er wel weer garnaaltjes in. Dan zijn sippie sappie en soppie ook niet meer zo alleen.
 
Ik snap de reden natuurlijk helemaal. Maar is gewoon dubbel. Je bent niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn waar dit mee word gedaan door de viswinkel zelf. Het is allang fijn dat er met je mee word gekeken en zo hopelijk als het aan de lijm ligt andere gewaarschuwd worden.
 

Terug
Bovenaan