Garnalen weigeren voer


M

M.M.aqua.40

Guest
image.jpg
Hallo misschien maak ik mij te veel zorgen maar mijn garnalen weigeren voor get eerst het voer. Totaal geen intresse. Dat is voor mij abnormaal gedrag. Het enigste wat ik heb gebruikt is lijm voor wat mos. Is eigenlijk voorbhet eerst dat ik dat doe. Maar is voor marine en op die bepaalde basis waar je op moet letten.
 
Ik snap je bezorgdheid als dit zo samen valt,dat spul moet als het goed is geen kwaad kunnen idd dus hopelijk zorgen om niks.
Zou het wel goed in de gaten houden iig!
 
Ik snap je bezorgdheid als dit zo samen valt,dat spul moet als het goed is geen kwaad kunnen idd dus hopelijk zorgen om niks.
Zou het wel goed in de gaten houden iig!
Ik heb natuurlijk ook wat gewoeld gister. Kan het zijn dat ze gewoon geen intresse hebben omdat ik microorganisme heb omgewoeld voor hen om te eten?
 
Ik zie geen dode namelijk
 
Ik heb natuurlijk ook wat gewoeld gister. Kan het zijn dat ze gewoon geen intresse hebben omdat ik microorganisme heb omgewoeld voor hen om te eten?
Is heel goed mogelijk. Even in de gaten houden idd maar als ze geen afwijkend gedrag vertonen zou ik me niet te veel zorgen maken.
 
Is heel goed mogelijk. Even in de gaten houden idd maar als ze geen afwijkend gedrag vertonen zou ik me niet te veel zorgen maken.
Ja ze zijn wat timide in mijn ogen ik doe morgen een grote waterwissel. Dat kan nooit kwaad. En ik haal het voer er zo uit.
 
Heb je veel lijm gebruikt Mike?
 
Heb je veel lijm gebruikt Mike?
Nee helemaal niet. Ze gingen er wel meteen op af. Maar ik had nog specifiek gevraagt naar snel drogende lijm veilig voor garnalen.

Moet ik nu een waterwissel doen?
 
Als ze zich echt anders gedragen zou ik het gelijmde mos er toch uit halen en nu een waterwissel doen.
 
Lastig beoordelen vanaf hier... zou doen wat je gevoel ingeeft.
In geval van vergiftiging zwemmen ze meestal als gekken rond.
 
image.jpg

Lastig beoordelen vanaf hier... zou doen wat je gevoel ingeeft.
In geval van vergiftiging zwemmen ze meestal als gekken rond.
Ja en ze reageerdr goed op de water wissel niet zo actief als anders maar heb dus ook net een zwangete tb gezien dus misschien zijn ze daar wel mee bezig geweest.

Ik tel ook 8/8 TB garnalen en ga er meestal van uit als dat aantal klopt het wel goed zit omdat drze het gevoeligst zijn.
image.jpg

Dit is het mos dat ik verwijderd heb. Nu ff in de andere bak gedaan.
 
In geval van vergiftiging gaat alles bovenin zitten en niet als een gek rondzwemmen.
Als garnalen als een gek rondzwemmen heb je gewillige vrouwtjes in je bak die een feromoon afscheiden waarmee ze de mannen de kop op hol brengen, en dan gaan d emannen driftig opzoek naar die vrouwtjes.

Ik zou in ieder geval een waterwissel doen van 50%
 
In geval van vergiftiging gaat alles bovenin zitten en niet als een gek rondzwemmen.
Als garnalen als een gek rondzwemmen heb je gewillige vrouwtjes in je bak die een feromoon afscheiden waarmee ze de mannen de kop op hol brengen, en dan gaan d emannen driftig opzoek naar die vrouwtjes.

Ik zou in ieder geval een waterwissel doen van 50%
Heb ik gedaan en heb er wel een goed gevoel over. Ik weet zeker dat er gister niet een taiwan bee zwanger was. Dus misschien samengang van omstandigheden en mijn overvezorgdheid. :oops:Gewoon in de gaten houden. Moet ik morgen nog een keer proberen te voeren?
 
In geval van vergiftiging gaat alles bovenin zitten en niet als een gek rondzwemmen.

Raar,heb ze hier toch echt een keer als flipperballen door de bak zien schieten toen ik een nieuw plantje met slakkengif in de bak had gezet....
 
Het is lijm dat geschikt is voor zeewater en koralen zijn erg gevoelig dus dat zou denk ik niet de oorzaak kunnen zijn. Hou het even in de gaten Mike.
 
Heb ik gedaan en heb er wel een goed gevoel over. Ik weet zeker dat er gister niet een taiwan bee zwanger was. Dus misschien samengang van omstandigheden en mijn overvezorgdheid. :oops:Gewoon in de gaten houden. Moet ik morgen nog een keer proberen te voeren?

Ik zou nog een dag wachten met voeren en hooguit wat bladeren in je bak doen, daar eten ze ook van (cattappablad, moerbeiblad, beukenblad, olijfblad, brandnetel)
 
Het is lijm dat geschikt is voor zeewater en koralen zijn erg gevoelig dus dat zou denk ik niet de oorzaak kunnen zijn. Hou het even in de gaten Mike.
Ja ga ik doen even een dagje wachten.
Ik zou nog een dag wachten met voeren en hooguit wat bladeren in je bak doen, daar eten ze ook van (cattappablad, moerbeiblad, beukenblad, olijfblad, brandnetel)
Ja cattapa bladeren zitten er altijd in bij mij ik verstop ze altijd omdat het anders ten koste gaat van de scape. Maar ik vind bij garnalen wel dat hun voorkeur voor gaat in plaats van de scape.
 
Bijna alles is dood!

Wat moet ik doen??!
 
90 procent waterwissel en alle doden eruit halen.
Zwaar klote Mike:mad:
 
Moet ik de rest overzetten? Daar heb ik ook gelijmd met dat spul?

Ik ben nu een beetje in paniek.
 
Kan je filter draaien in een halfvolle bak? Weet niet hoeveel osmose je hebt. Anders garnalen eruitvangen en tijdelijk in een klein bakje zetten zonder filter.
 
Kan je filter draaien in een halfvolle bak? Weet niet hoeveel osmose je hebt. Anders garnalen eruitvangen en tijdelijk in een klein bakje zetten zonder filter.
Ja dat lukt wel ik kan wel de helft er uit halen
 
Het kan toch niet de bodem wezen? Nooit geen problemen mee gehad 15 dode in 1 avonf
 
Ik denk dat het door de lijm komt maar ik snap het niet ik heb er naar gevraagd. Of was het dom van mij om te gebruiken?
 
Ja dat lukt wel ik kan wel de helft er uit halen
Hoeveel haal je er dan uit en hoeveel kun je weer bijvullen? Zoveel mogelijk schoon water is nu belangrijk.
 
Hoeveel haal je er dan uit en hoeveel kun je weer bijvullen? Zoveel mogelijk schoon water is nu belangrijk.
Ik heb misschien nog maar 3 liter osmose dat duurt te lang om weer nieuwe te krijgen.
 
Zet je de overgebleven in het andere bakje,kan je daar verversen als het nodig is anders heb je sowieso te weinig water als je 2 bakjes moet verversen.
 
En het gelijmde stuk heb je in je nieuwe bakje gezet die aan het indraaien in?
 
Mijn andere bak draait nu geent ruim twee weken moet ik ze daar in overzetten? Ik heb die lijm daar ook gebruikt maar dat is nu hard alleen twijfel ik of dat verstandig is.
En het gelijmde stuk heb je in je nieuwe bakje gezet die aan het indraaien in?
Ja misschien ook heel dom maar het leek allemaal eerst heel onschuldig.
 
Dat meen je niet?!?!?! Dat is gigantisch kut!

Maar dit is voor mij 1 van de redenen dat ik het liefst op leidingwater wil blijven want nu heb je dubbel op problemen en je zit met je handen in de haren.

Welke lijm heb je dan gebruikt ? Mos had je al of ook nieuw?

Oh wat vind ik dit erg voor je. Ik heb er nog geregeld aan gedacht :(
 
Oja chips is waar dat staat nog in te draaien,heeft niet zoveel zin dan om ze over te zetten.
 
Heb je geen gewoon bakje ofzo filtertje erin en die 3 liter osmose water wat je nog hebt erin ? Of zeg ik nu iets heel stoms ?!
 
Geen aquariumwinkel of persoon in de buurt waar je osmose kunt halen?
Oja chips is waar dat staat nog in te draaien,heeft niet zoveel zin dan om ze over te zetten.
Dat ie nog niet goed is ingedraaid vind ik in dat geval niet zo'n probleem maar als het door de lijm komt zit het probleem ook hier misschien in het water.
 

Terug
Bovenaan