Garnalen voer


W

Willian

Guest
Hallo, ik heb sinds zaterdag CR garnalen maar telkens als ik ze voer zijn ze nogal ongeintreseerd slechts 1 eet er af en toe van. Heeft iemand tips? Ik geef ze vooral zinkende schijfjes vissenvoer maar ook komkommer en een blad gaan ze niet op af

15421380524817518609216386926662.jpg
 
Kan best dat het verschil in waterwaarden de oorzaak is bv maar blijft vaak gissen.
Vissenvoer kan je het beste niet geven of het moet speciaal voor algeneters zijn.
 
Hoi Willian, wat een prachtige garnaal zit er op de voorgrond! Het lijkt wel een taiwan bee ipv christal red.

Je hebt je bakje erg leuk ingericht. Het blad is nog te nieuw en dus te hard voor de garnalen om van te eten. Meestal gaan ze er pas van eten als het er langer in ligt. Waarom ze verder niet op eten af komen kan idd stress zijn.

Heb je dezelfde waterwaarden als waar je ze van gekocht hebt? Hoeveel garnaaltjes heb je gekocht?

Het lijken echt taiwan bee garnalen, die drie die ik zo zie en die willen graag een hele lage ph en osmosewater met mineralen.

Hoe lang heb je je aquarium laten draaien zonder de garnaaltjes?
 
Mijn vriend heeft een groot aquarium dus ik heb een emmer van hem en 15 garnalen gekregen dus die garnalen zitten nu in het water wat ze gewent zijn. Bedankt. Ik denk dat ik het even af moet wachten ik zie nu dat ze het voer wel hebben opgegeten:thumbs:
 
Mijn vriend heeft een groot aquarium dus ik heb een emmer van hem en 15 garnalen gekregen dus die garnalen zitten nu in het water wat ze gewent zijn. Bedankt. Ik denk dat ik het even af moet wachten ik zie nu dat ze het voer wel hebben opgegeten:thumbs:

Goed dat ze zijn begonnen met eten!
Heeft je vriend ze ook op een gewone zandbodem zitten?
Puur alleen het water overhevelen is niet de garantie dat de waterwaarden hetzelfde blijven.

Erg mooie garnalen hoor!
 
Mijn vriend heeft een ph verlagende bodem en een voedingsbodem maar ik doe de ph verlagende bodem er geleidslijk aan bij zodat het niet gaat schommelen in ph
 
Mijn vriend heeft een ph verlagende bodem en een voedingsbodem maar ik doe de ph verlagende bodem er geleidslijk aan bij zodat het niet gaat schommelen in ph

Oke, helder.

Jouw vriend heeft een ph verlagende bodem. Dat betekend dat de ph van zijn water door deze bodem wordt verlaagd.
Jij hebt een deel van zijn water nu in jouw bakje gedaan en denkt nu dezelfde waterwaarden te hebben. Maar dat is niet zo. In tegendeel, nu het water niet meer met de ph verlagende bodem in aanraking komt, gaan de waarden alle kanten op en dat is heel slecht voor garnalen.

Geleidelijk een ph verlagende bodem toevoegen gaat niet. Deze bodems moeten meerdere keren gespoeld worden en een aantal weken staan voordat ze geschikt zijn voor in een aquarium. Daarbij kun je ze ook niet mengen met een zandbodem ivm bodemrot.
 
Geleidelijk een ph verlagende bodem toevoegen gaat niet. Deze bodems moeten meerdere keren gespoeld worden en een aantal weken staan voordat ze geschikt zijn voor in een aquarium.

Is niet met elke bodem zo Sanneke,ken eigenlijk geen enkele soil die je eerst moet spoelen maar weet ook niet alles natuurlijk ;)
Zijn verschillende mensen die beetje bij beetje hun oude bodem met nieuwe vervangen bv maar dit werkt alleen met bodems die de eerste tijd geen ammonium afgeven.
 
Ik spoel nooit mijn ph-verlagend ebodems, ken ook geen enkele garnalenkweker die dat wel doet. En als d ebodem is uitgewerkt en vervangen moet worden doet iedereen dat gewoon in 1 dag en de garnalen worden tijdelijk even uitgevangen maar gaan dezelfde dag weer terug het aquarium in, zo doen wij het overigens ook
 
Mijn vriend heeft een groot aquarium dus ik heb een emmer van hem en 15 garnalen gekregen dus die garnalen zitten nu in het water wat ze gewent zijn. Bedankt. Ik denk dat ik het even af moet wachten ik zie nu dat ze het voer wel hebben opgegeten:thumbs:


Hoelang draait je bak dan?
 
Is niet met elke bodem zo Sanneke,ken eigenlijk geen enkele soil die je eerst moet spoelen maar weet ook niet alles natuurlijk ;)

Je hebt gelijk John, ik was niet zo handig in mijn uitleg zie ik nu. Excuss. Je mag ze juist uitspoelen.
Wat ik bedoel is dat je bij sommige ph verlagende bodems eerst een aantal waterwissels moet doen (gedurende een bepaalde periode) , voordat het geschikt is voor garnalen, bijvoorbeeld bij de Ada amazonia.
 

Terug
Bovenaan