Garnalen kweken niet


Waw, dat dat kan zeg! Lijkt mij een heel gepruts!
 
Bizar eigenlijk maar heb het idd weleens meer gelezen dat zoiets kan en ook echt lukt.
 
Is ook niks voor mij zoiets hoor maar ja bij hoge gradaties kun je zo wellicht enige kleintjes redden.
 
De man uit filmpje heeft zelfs bakstenen in de bak met van die gangen erin zeg maar. Weer eens iets anders dan een garnalenflat:D:D
 
De man uit filmpje heeft zelfs bakstenen in de bak met van die gangen erin zeg maar. Weer eens iets anders dan een garnalenflat:D:D

Met zoveel bakjes zoek je ook makkelijke oplossingen lijkt me:D
 
Zijn ook best flinke kweekbakken die hij heeft staan.

Had het achteraf zelf ook wel kunnen proberen met de eitjes want heb er hier zeker 2 dood uitgehaald met eitjes.
 
Voor een volgende keer John;)
 
Moet je wel zo'n waterstraal sysyteem maken:D
 
Ja dat is ook een optie inderdaad en zo hou je "vers" water in het netje met de eitjes.
 
Hoge gradatie of niet ieder ongeboren dier heeft recht om gered te worden.
Of het nou een vuurtje of een bluebolt is.
 
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat met dit bakje na de veranderingen:)
 
Update! De garnalen gaan super, de bak lijkt te floreren. Heb sinds gisteren een groepje rili's erbij, dit gaat super. Heb een hoogzwangere dame die zich een beetje verstopt tussen de steen en het mos, denk dat ze snel gaat bevallen! Kleine kreng jaagt zelfs andere garnalen weg haha. Heb trouwens een drijvend plantje meegekregen bij de rili's. Weet alleen niet wat voor plant het is, en of deze wel mag drijven en niet in de grond hoort. Weet iemand van jullie dat misschien? :D

Hierbij wat foto's

c-tkIfp68yif2rFlD4P7ZdR8GR9CUInl.jpeg


c-tkIfp68yif2rFlD4P7ZdR8GR9CUInl.jpeg


c-tkIfp68yif2rFlD4P7ZdR8GR9CUInl.jpeg


c-tkIfp68yif2rFlD4P7ZdR8GR9CUInl.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: max
Lijkt me gewoon een Cabomba (zuurstofplantje) die daar drijft. Die kan gewoon in de grond.
 
Lijkt me gewoon een Cabomba (zuurstofplantje) die daar drijft. Die kan gewoon in de grond.


Het is geen cabomba, zo ziet die er niet uit maar als je zo op de foto kijkt lijkt hij er wel op. Hij drijft nu, en de garnalen vinden het prachtig om erin te hangen dus denk dat ik hem lekker zo laat. :D
 
Leuk dat je bakje het zo goed doet Emma:daisy:

Btw, wat drijft lijkt wel op Hoornblad.
 
Update! Heb sinds een kleine week een ander aquarium, namelijk een Superfish Qubie. Ik heb hem gratis overgenomen van een oude kennis. En eerlijk: ik ben er superblij mee!

BU79ymWq1Tfe-uuTqhCd7FwiTqPihbzb.jpeg


BU79ymWq1Tfe-uuTqhCd7FwiTqPihbzb.jpeg


BU79ymWq1Tfe-uuTqhCd7FwiTqPihbzb.jpeg
 
Leuk hoor.
Misschien een overbodige vraag maar heb je wel maatregelen genomen om te zorgen dat er geen nitrietpiek komt?
 
Leuk hoor.
Misschien een overbodige vraag maar heb je wel maatregelen genomen om te zorgen dat er geen nitrietpiek komt?


Uhm nee, hoe doe je dat?
 
Ohw oke.
Zie ff zo snel geen filter maar dan zou je een stuk filtermateriaal van een filter wat al ingedraaid is in de nieuwe kunnen gebruiken bv.
 
Ohw oke.
Zie ff zo snel geen filter maar dan zou je een stuk filtermateriaal van een filter wat al ingedraaid is in de nieuwe kunnen gebruiken bv.


Oh dat bedoel je! Ik heb het oude filter geplaatst in de nieuwe bak, zonder grondig uitspoelen. En het grit is ook nog van de oude bak.
 
Oke alles is dus van het ene bakje naar deze gegaan,dacht eerst dat je er nu 2 had staan.
Goed bezig! :thumbs:
 
Oke alles is dus van het ene bakje naar deze gegaan,dacht eerst dat je er nu 2 had staan.
Goed bezig! :thumbs:


Haha nee heb er 1. Tot nu toe gaat alles super, heb alleen wel vaak een kaamlaag. Wat is hier aan te doen? Had het in het oude bakje ook :(
 
Heb je wel wat oppervlaktebeweging? Dat haat deze uit elkaar. Vaak is de oorzaak terug te vinden in teveel belasting door voeren of een niet goede bacteriecultuur.
 
Btw, ik zie Sakuras/Vuurtjes en de cr in 1 bak dus let er wel op dat de cr niet onder de voet worden gelopen in aantal want anders gaan die het niet redden.
 
Heb je wel wat oppervlaktebeweging? Dat haat deze uit elkaar. Vaak is de oorzaak terug te vinden in teveel belasting door voeren of een niet goede bacteriecultuur.


Dat is het gekke, het oppervlak is voorturend in beweging door de pomp. Voeren van de garnalen doe ik 1x per dag ongeveer 3-4 korrels. Heb ongeveer 25 garnalen, is dit genoeg of teveel voer?
 
Btw, ik zie Sakuras/Vuurtjes en de cr in 1 bak dus let er wel op dat de cr niet onder de voet worden gelopen in aantal want anders gaan die het niet redden.


Daar heb je gelijk in hoor! Had 10 vuurtjes in t begin en 15 cr's dus de cr's waren in de meerderheid. Nu heb ik er nog 2...
 
Dat is het gekke, het oppervlak is voorturend in beweging door de pomp. Voeren van de garnalen doe ik 1x per dag ongeveer 3-4 korrels. Heb ongeveer 25 garnalen, is dit genoeg of teveel voer?
Met oppervlakte beweging wordt niet bedoeld dat het rondjes gaat of van links naar rechts beweegt. Met oppervlakte beweging wordt de rimpel op het water bedoeld. Heb je dit?

Ik weet niet hoe groot de korrels zijn maar elke dag 3 tot 4 korrels vind ik wel veel als je enkel garnalen hebt. Deze dieren leven vooral van de bacterie in het water en hebben niet veel bijvoeren nodig.
 
Ik voer enkel op maandag, woensdag en de vrijdag maar ja het hangt er ook vanaf hoeveel je voert inderdaad. Normaliter mag je niet altijd een kaamlaag hebben.
 
Met oppervlakte beweging wordt niet bedoeld dat het rondjes gaat of van links naar rechts beweegt. Met oppervlakte beweging wordt de rimpel op het water bedoeld. Heb je dit?

Ik weet niet hoe groot de korrels zijn maar elke dag 3 tot 4 korrels vind ik wel veel als je enkel garnalen hebt. Deze dieren leven vooral van de bacterie in het water en hebben niet veel bijvoeren nodig.


Het rimpelt zeker, beweging is er in het oppervlak. Heb zo'n uitstroompje die daar voor zorgt. Wat betreft het voeren vind ik dat je gelijk hebt, ik zal het een beetje verminderen.
 
Update. Heb gisteren een nieuw plantje gekocht bij de LFS, een echinodorus bleheri volgens mij. Ennn volgens mij zag ik een paar mannetjes lekker rond sjezen door de bak opzoek naar een wijfje.

Hierbij een foto!

15gxfso.jpg
 

Terug
Bovenaan