Garnalen krijgen geen babys


W

Willian

Guest
Hallo, ik heb nu 20 Crystal Red garnalen voor een maand, maar er is 1 probleem. Ze willen zich niet voortplanten.

-Temperatuur: kamertemperatuur
-Ph: ongeveer 6.7/ 6.9
- Kh Gh geen idee

Ik heb gelezen dat water van te voren koken het water zachter maakt, misschien dat dat helpt. Heeft er iemand verder nig tips?
 
Aannemende dat je ze op dezelfde waterwaarden hebt als de kweker zou ik zeggen geduld, kan soms even duren voor je de eerste resultaten ziet.
Het zou wel makkelijk zijn als je de juiste waterwaarden van je bak weet, en even een foto plaatst.
 
Hoe groot/oud zijn de garnalen?
 
Soms kweken ze maanden niet hoor dus ik denk ook dat je wat geduld moet hebben.
 
Is het dan nog wel verstandig dat ik water dat gekookt heeft erin doe bij de waterwissel?
 
Is het dan nog wel verstandig dat ik water dat gekookt heeft erin doe bij de waterwissel?
Waarom zou je dit doen?
Volgensmij wordt het water juist harder doordat je water verdampt en de concentratie zouten juist groter wordt

Je kan beter eerst je waterwaarden meten
 
Misschien is kamertemperatuur wat te koud? Dit kan natuurlijk 19 of 23 graden zijn..wat specifieker kan geen kwaad.
 
Het water wordt zachter door het te koken
 
Ik luister al naar jessica en ik kijk het even aan het water is 20 graden. De meeste mineralen en zouten zinken bij koken naar de grond zo kan je het bovenste water eruit scheppen
15473994784657011816700721322783.jpg
 
Ik luister al naar jessica en ik kijk het even aan het water is 20 graden. De meeste mineralen en zouten zinken bij koken naar de grond zo kan je het bovenste water eruit scheppenBekijk bijlage 266136
En waarom vraag je hier dan om advies?
 
Nou ik vroeg om nog meer tips, jij helpt dus niet echt mee maar ik ga gewoon geduld hebben en ik heb gelezen dat ineenkeer zacht water toevoegen slecht is voor ze dus dat ga ik ook niet meer doen. Ik hoop dat je niet bij iedere vraag zo geirriteerd reageerd want dit forum is tenslotte om te helpen. Bedankt en fijna dag
 
Willian vraagt zover ik het lees tips die wellicht het voortplanten versnellen/bevorderen maar ik gaf al aan dat soms geduld op zn plaats is. Dus volgens mij volgt de TS dan een tip/advies op;)
 
Hahah om te lachen dit
 
...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt er trouwens op dat je taiwan bee garnalen hebt, in je bericht staat crystal red. Taiwan bees zijn ook wat lastiger met de kweek en hebben het liefst osmose water
 
Nou dat lijkt me niet gezien het feit dat mijne rood wit zijn en niet zwart wit
 
Joo
 
Dit zijn Red wine garnalen en dus Taiwan bee maar is al eens eerder aangegeven.
Is dit een nieuwe groep Willian? want begin november had je ook al zulke garnalen of heb je de bodem sinds een maand nieuw bv?
 
Dit is een andere groep :cool: en andere bodem
 
Kan een kwestie van nog ff geduld zijn maar is ook wel belangrijk om je waterwaarden te weten,
Is de vorige groep doodgegaan?
 
Ruim 3 weken ingedraaid, ja andere groep overleefde de bodem vervanging niet.
 
Dat is zonde.
Het beste is om de de waterwaarden zoveel mogelijk hetzelfde te hebben als waar ze vandaan komen,is nog geen 100% garantie dat ze bij je gaan kweken maar vaak wel.
 
De gene van wie de garnalen zijn woont een straat verder op dus het kraanwater is hetzelfde nou veranderd dat natuurlijk in het aquarium maar zo'n groot verschil zou het niet zijn
 
Nee dat lijkt me ook niet,gewoon afwachten tot ze gaan kweken dan! ;)
 

Terug
Bovenaan