Garnalen kopen


Rob B

Well-known member
Lid geworden
4 september 2015
Berichten
132
Leeftijd
55
Locatie
Erica
Ik heb een 100 liter aquarium met binnenfilter die al vanaf begin november draait waar nog niets in zit vanwege invasie van waterjuffer larven.
Ben er gelukkig al meer dan een maand vanaf nu en kan voor een redelijke prijs crystal red en black garnalen kopen,
die op gewoon leidingwater zitten.
Er komt tzt nog een extern filter op omdat er later nog vissen bij inkomen en dan liever wat overcapaciteit heb.
Wat zouden jullie doen , de garnalen halen en tzt het extern filter erbij aansluiten of eerst het filter aansluiten,
week of 4 laten draaien en maar afwachten wat er op dat moment te koop is?
 
bij mij houden ze echt nie van vuil in de bak rob en gewoon schoon water temeperatuur wissels zijn ze ook niet blij mee
 
Als de bak goed is ingedraaid dan kun je een later te kopen extern filter ook naast de huidige laten draaien als die capaciteit genoeg heeft. Let er wel op dat je een shrimpguard op de afzuig koopt want anders heb je zo je externefilter vol met garnalen.
 
Deze bak gaat het om gpatton, heb een paar weken geleden cabomba en waterpest verwijderd.
Filter en aquarium blijft veel schoner nu , waterwaardes al een paar maanden gelijk en stabiel.
Temperatuur zal ik op letten (y)
Ook geen nieuwe planten onlangs erin en gelukkig van die ellendige larves af.
@jessicapilon , er komt zeker een shrimpguard op , zit op mijn andere aquarium ook.
 

Bijlagen

  • IMG_0818.jpg
    IMG_0818.jpg
    350.6 KB · Weergaven: 98
Oeps volgende keer eerst een doekje over venster aquarium....
 
Dank je BartM , draait ook al een tijdje hoor , stond eerst nog voller heb er hele partij uitgetrokken.
 
Mooi bakje hoor op wat aanslag op de ramen na dan;)
 

Terug
Bovenaan