Garnalen icm vissen


leandernr1

Active member
Lid geworden
3 oktober 2013
Berichten
32
Locatie
Betuwe
Na net een bak begonnen te zijn vandaag eens goed rondgekeken voor visjes en de eerste kardinaaltetra's meegenomen.
Nu heb ik in mijn bak al een hele mooie inrichting gemaakt waarbij ik rekening heb gehouden met garnalen.

Onderin de bak een mooi groot hol met hout gemaakt waar hier en daar een pluk javamos in zit. Ook had ik het idee om daar nog een paar mooie buisjes in te leggen.

Nu zegt de eigenaar van de aquariumzaak tegen mij dat ik helemaal geen garnalen in mijn bak met vissen moet doen, en als ik het toch wil doen dat ik dan grote garnalen erin moet doen.

Ik wil juist citroengarnalen, vuurganalen of crystal reds. dus vooral dwerggarnalen.

Wat zijn jullie meningen hierover?
Ik heb qua vissen nog geen duidelijke keuze gemaakt. Wel dat het niet al te grote vissen worden en dat ik het niet erg vind om mijn vissen op de garnalen af te stemmen.

Er zitten nu 10 kardinaal tetra's in en ik weet zeker dat ik ook nog wat gemarmerde bijlzalmen wil. Verder weet ik nog niets.
 
Gewone vuurgarnalen en de varianten van deze soort kunnen over het algemeen prima met vissen samen.
Er zullen wel wat garnalen gesnoept worden maar deze soort kweekt als het goed is zo snel dat dit geen probleem is.
 
vuurtjes kan prima hoor, die kweken zo snel dat het echt niet erg is als ze eens gegeten worden
 
Seabait zei:
Gewone vuurgarnalen en de varianten van deze soort kunnen over het algemeen prima met vissen samen.
Er zullen wel wat garnalen gesnoept worden maar deze soort kweekt als het goed is zo snel dat dit geen probleem is.

pfff was je me voor :6
 
Jij had die andere al Ineke,nu was het mijn beurtje ;)
 
Met voldoende schuilplekken overleven er heus wel wat garnaaltjes. Voor crystal red's wordt een pH-verlagende bodem aangeraden, of iets anders dat de pH iets verlaagd.

Als je meer kweek wil zou ik toch voor vuurgarnalen/citroengarnalen gaan, crystal red's kweken veel langzamer.
 
Bedankt voor de tips. Dan ga ik het gewoon proberen met de vuurgarnaaltjes/citroengarnaaltjes.
Hoeveel is slim om in een bak van 80cm te doen?
 
Zou gewoon beginnen met een mooie groep van 20 of zo.
Vooral die vuurgarnaaltjes kosten geen drol (mits ze je op marktplaats koopt ipv in de lfs).
 

Terug
Bovenaan