Garnalen en de filter


Mja er zaten mooie zwange moeders in maar die kreeg ik niet :( zal het hiermee moete doen... heeft dit effect op kweek?
 
ook uit minder mooie kun je weer mooie krijgen hoor en het is dacht ik ook afhankelijk van de genen. De kans op mooie jongen bij goed gedekten zal denk ik groter zijn maar zover ik weet kunnen er best nog weer mooie uitkomen en dan kun je denk ik het beste gaan uitselecteren op kleur.
 
Heb nog 3 lege aquaria van 10-15 liter staan.... als er kweek komt zal ik zien wat ik er kan van maken :p
 
Die zijn daar prima voor hoor. Ik gebruik er ook 1 van 10 liter voor de TB.
 
Mooi :) denk dat de verhouding zowat 7 mooie vuurtjes is en 5rillis/slechte nakweek. Best jammer maar denk wel dat het goed komt met kweken, er is veel schuilplek en geduld geduld geduld...
 
Ja zonder geduld kom je er in onze hobby niet maar dat is ook niet mijn sterke kant hoor;)
 
Haha klopt, je wilt het natuurlijk meteen :p... ben ik aan het kijken en zie ik ineens deze man zitten... een superkleine garnaal, en aangezien ze er al meer dan 2 weken inzitten denk ik echt niet dat ik deze gekocht heb... kan natuurlijk wel maar herinner me echt niet dat ze zooo klein waren. Zou het kunnen dat dit een garnaal is van <2 weken of is het toch gewoon gekocht?
IMG_1933.JPG
IMG_1934.JPG
 
Haha klopt, je wilt het natuurlijk meteen :p... ben ik aan het kijken en zie ik ineens deze man zitten... een superkleine garnaal, en aangezien ze er al meer dan 2 weken inzitten denk ik echt niet dat ik deze gekocht heb... kan natuurlijk wel maar herinner me echt niet dat ze zooo klein waren. Zou het kunnen dat dit een garnaal is van <2 weken of is het toch gewoon gekocht?Bekijk bijlage 12698Bekijk bijlage 12699
Dit lijkt me een baby van hooguit een week oud?
 
Moeilijk te zeggen hoe oud die is maar ik heb bij de aankoop ook weleens nog kleurloze kleintjes gehad die je amper ziet en wellicht is er zo een nu toch opgegroeid. Maar dat zou kunnen en wellicht is hij toch in je bak geboren. Wie zal het zeggen;)
 
Ik vind het allesinds niet erg, dat het er maar snel meer worden :p
 
Ik zie iets van metaal in je bak. Wat is dat voor materiaal want ze kunnen slecht tegen metalen namelijk. Ijzer kan snel teveel stoffen afgeven en dat kan fataal zijn.
 
Dit is een hulpstukje dat bij het torentje zit om mos aan vast te maken. Dit word bijgeleverd bij het torentje dat voor aquaria en vooral voor garnalen ontworpen is. Ik neem aan dat dit geen schadelijke stoffen bevat?? Het torentje heeft ook al even in een andere bak gestaan...
 
Dat zal wel roestvrij metaal zijn, zie je wel vaker.
Ik heb ook een jong japonica garnaaltje gespot in mijn bak, naardat ik aan het uitdunnen was van drijfplantjes en ander spul.
Mijn japonicaas waren 2 behoorlijk groot en dik geworden.
Ik heb de jonge guppen zoveel mogelijk eruit gevangen, het werden er teveel.
 
Nee als dat erbij hoort dan zal dat wel goed zitten denk ik.
 
Jonge japonicas :p knal er maar wat zout in dan :p
 
Zullen vast mini japonicas van Herman zijn dan.
 
Anders zouden ze maar kort leven denk ik:)
 
Kan ook nog wel eigenlijk maar zijn toch eerst larveachtig van de grote japonicas?
Die leven in zoet maar kort idd.
 
Ja die gaan erg snel dood in zoet begreep ik laatst uit een topic. Ze groeien op in brak omdat ze in de natuur vrij snel naar brak toegaan zover ik dat begreep en later gaan ze weer terug. Ze hebben het maar druk met verhuizen op zo n jonge leeftijd:D:D
 
Ik heb in een andere bak mini japonica's die hebben ook jongen zag ik, de jonge grote japonica's zin erg moeilijk te vangen, dan ga ze maar dood niks aan te doen.
 

Terug
Bovenaan