Garnalen aquarium opstarten.


Je haar zit ook rot als je nooit je vingers er doorheen haalt.
Zo zit dat bij zand ook even wat harken wat prikken met je vinger of een stokje.
Het is zo simpel.

Domme vergelijking maargoed ieder zijn of haar mening.

Ja en daar blijven ze allemaal braaf zitten met hun eten zeker?! ;)

Word zelfs door de meeste juist afgeraden:juggle:
 
Je wilt een bodem eigenlijk zo min mogelijk verstoren wegens het ecosysteem aldaar. Dus dat gewoel is niet zo gunstig op de lange termijn hoor. Dat is toch wel het nadeel van zand. Puntslakjes erin of een bodemgerichte soort als Cory's helpt wel.
 
Ja en daar blijven ze allemaal braaf zitten met hun eten zeker?! ;)
Nee ze hebben eenheden komen opsnijden en het verdelen en het verspreiden in het aquarium want ja een eet bakje dat kan natuurlijk niet!!
Natuurlijk eten ze het daar op! :)
 
Mijn ervaring is dat je minder vervuiling door je hele bak krijgt ik zou dus niet snel zonder voerschaal gaan.

En ja in de garnalen bakjes (4 stuks) werkt het prima.

Ja en daar blijven ze allemaal braaf zitten met hun eten zeker?! ;)
 
Domme vergelijking maargoed ieder zijn of haar mening.



Word zelfs door de meeste juist afgeraden:juggle:

Zeg nou eens wat meer in plaats van alleen nee. zeg ook waarom dan. aub we zitten hier niet aan de telefoon of in een chatroom, toch?
Ik ben wel benieuwd waarom het juist afgeraden word, en ik niet alleen denk ik.
 
Je wilt een bodem eigenlijk zo min mogelijk verstoren wegens het ecosysteem aldaar. Dus dat gewoel is niet zo gunstig op de lange termijn hoor. Dat is toch wel het nadeel van zand. Puntslakjes erin of een bodemgerichte soort als Cory's helpt wel.

Dat is de grootse flauwekul die ik ooit heb gelezen. Het zijn wat bactereien en micrioben die daar in zitten met hun biljoenen.
Je pleegt geen massa moord! Wat bezielen sommige mensen?
Om rot te voorkomen is er niets mee om de grond te luchten, grote vissen doen niets anders zoals de Cichliden soorten.
 
Dat is de grootse flauwekul die ik ooit heb gelezen. Het zijn wat bactereien en micrioben die daar in zitten met hun biljoenen.
Je pleegt geen massa moord! Wat bezield sommige mensen?
Om rot te voorkomen is er niets mee om de grond te luchten, grote vissen doen niets anders zoals de Cichliden soorten.
 
Die glazen voederschaaltjes werken niet want ze gaan er allemaal vandoor met eten in de pootjes:D:D
 
Zeg nou eens wat meer in plaats van alleen nee. zeg ook waarom dan. aub we zitten hier niet aan de telefoon of in een chatroom, toch?
Ik ben wel benieuwd waarom het juist afgeraden word, en ik niet alleen denk ik.

Ik irriteer me mateloos aan jou op en aanmerkingen en je manier van reageren. Lijkt me dus beter om wijselijk mijn mond te houden en het netjes te houden.

Fijne avond
 
Natuurlijk eten ze het daar op! :)

Brave garnalen heb jij dan want hier doen ze er alles aan om het zsm uit het bakje te klauwen en ergens op een rustig plekje op te eten.
 
De reden dat het niet werkt is denk ik al aangegeven en dat is omdat ze het voer snel meenemen naar elders in de bak. Verder hoop ik dat we het hier leuk en gezellig kunnen houden en elkaar respecteren;).
 
Brave garnalen heb jij dan want hier doen ze er alles aan om het zsm uit het bakje te klauwen en ergens op een rustig plekje op te eten.

Ik gebruik filterzand dus geen last van voedsel tussen de steentjes en dan ook geen voederbakjes hier.
Dat had ik alleen ergens als advies gegeven en dat is nu een eigen leven gaan leiden geloof ik.
Maar wat een rebelse bende daar bij jou, ik heb wel last dat dat ze de boel zo aan blijven stampen en ik het weer los kan gaan woelen en kan gaan aanvullen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja men maakt wat mee met die dwerggarnalen! ;)
 

Terug
Bovenaan