Gammarus stick/pellet, is dat iets?


Hobbeldino

Well-known member
Lid geworden
29 april 2015
Berichten
593
Ik maakte laatst per ongeluk door een verkeerde instelling bij een machine het volgende product: een gammarus stick/pellet. Het is qua grootte van het product vergelijkbaar met de sticks die o.a. Ludger te koop heeft (https://www.voervoorvis.nl/cichlide-sticks-en-pellets/cichlide-sticks-spirulina-2,5liter).

De gammarus stick is dan licht oranje en wel iets harder, valt dus minder snel uiteen. Het bestaat voor de volle 100% uit gammarus (0% extra toevoegingen dus). Is dit een voertje dat goed te gebruiken zou zijn in een aquarium of niet? En bestaat zoiets eigenlijk al, want ik heb het eigenlijk nog nooit gezien maar kan het me bijna niet voorstellen eigenlijk...

Gewoon uit interesse eigenlijk, de kans dat dit ooit geproduceerd & verkocht gaat worden is nagenoeg 0%, maar toch eigenlijk wel stiekem benieuwd of er mensen zijn die interesse zouden hebben in dat 'foutje' van mij.. :p

Gammarus an sich is een prima voertje, vandaar ook mijn vraag... desnoods kan ik het privé gebruiken :D
 
Gammarus stick/pellet nog nooit gezien of van gehoord. Wel gevriesdroogd gammarus, voor wat grotere vissen en schildpadden prima als bijvoer. Als de sticks te groot zijn gewoon in stukken breken voor wat kleinere vissen :)
 
Zoveel heb ik helaas niet :D
Ik zal nog eens proberen voor te stellen binnenkort om dit toch te gaan proberen.. bij ons en op het werk eten de visjes het prima namelijk..
 
Ik zou het gewon eens gaan doen.

Ik ga daar helaas niet echt over, maar zal het nog eens een balletje opgooien komende week. Het lijkt me een leuke en goede toevoeging op de markt namelijk..
 
Helaas, het gaat niet in productie worden genomen :(
Voorlopig niet althans..
 
:( Da's nou jammer. Heb je de kans om rijk en beroemd te worden:D

Ik zou er denk ik anders 0% aan verdienen ;)
Al zou het natuurlijk wel een loonsverhoging makkelijker maken :juggle:

Ik vind het jammer, maar bij het aquariumvoer zijn we echt vooral groothandel. We verkopen daar niet héél veel van. Het koivoer is de grote business bij ons en de heren zijn sinds dit jaar ook vol aan het inzetten om de hengelsport van de grond te krijgen.. Aquarium hoort erbij, maar is helaas niet het belangrijkste. Ik doe altijd mijn best voor de aquariumafdeling en probeer zoveel mogelijk goede voertjes in het assortiment te krijgen.. Dat werkt ook weer door naar andere winkels, zoals Ludgers Voervoorvis; las dat hij de meervalpellets had aangekondigd hier. Die moet ik zelf ook nog eens testen.. ben er zo op het oog wel blij mee denk ik. Veel eiwitten in ieder geval. Al staat er bij ik meen Ludger wel een foutje, het vetgehalte moet dacht ik 15% ipv 5% zijn. Dat kijk ik morgen even na.. :)
 
Ik zou er denk ik anders 0% aan verdienen ;)
Al zou het natuurlijk wel een loonsverhoging makkelijker maken :juggle:

Ik vind het jammer, maar bij het aquariumvoer zijn we echt vooral groothandel. We verkopen daar niet héél veel van. Het koivoer is de grote business bij ons en de heren zijn sinds dit jaar ook vol aan het inzetten om de hengelsport van de grond te krijgen.. Aquarium hoort erbij, maar is helaas niet het belangrijkste. Ik doe altijd mijn best voor de aquariumafdeling en probeer zoveel mogelijk goede voertjes in het assortiment te krijgen.. Dat werkt ook weer door naar andere winkels, zoals Ludgers Voervoorvis; las dat hij de meervalpellets had aangekondigd hier. Die moet ik zelf ook nog eens testen.. ben er zo op het oog wel blij mee denk ik. Veel eiwitten in ieder geval. Al staat er bij ik meen Ludger wel een foutje, het vetgehalte moet dacht ik 15% ipv 5% zijn. Dat kijk ik morgen even na.. :)

Het is 15% vet ja, zie dat Ludger het inmiddels heeft aangepast. :thumbs:
 

Terug
Bovenaan