Gamma Stonewish Basalt


ron77

Member
Lid geworden
19 maart 2024
Berichten
5
Leeftijd
20
zou dit soort basalt voor als aquarium bodem goed zijn? ik heb niet veel verstand van bodems,
Gamma Basalt
ik ga mijn aquarium helemaal op nieuw doen en zou graag wat willen besparen haha,
enig advies?
alvast bedankt!!
 
Tot 5 mm zou ik niet gebruiken en dan kun je beter filterzand nemen bijvoorbeeld.
 
Bij grint van een dergelijke korrelgrootte valt het vuil tussen de korrels en gaat daar rotten. Dat probleem heb je niet bij zand/ fijn grint bodems. Je kunt wél filterzand voor vijvers gebruiken en dat is vaak wel een stuk goedkoper dan de bodems die in de aquariumafdeling worden aangeboden.
Bovendien geldt voor veel vissen die graag in de bodem grondelen (bijv corydorassen, maar niet uitsluitend) dat fijner zand meer ruimte geeft aan hun natuurlijke grondelgedrag.

Wat heb je trouwens nu voor bodem en waarom moet die vervangen worden?
 
Bij grint van een dergelijke korrelgrootte valt het vuil tussen de korrels en gaat daar rotten. Dat probleem heb je niet bij zand/ fijn grint bodems. Je kunt wél filterzand voor vijvers gebruiken en dat is vaak wel een stuk goedkoper dan de bodems die in de aquariumafdeling worden aangeboden.
Bovendien geldt voor veel vissen die graag in de bodem grondelen (bijv corydorassen, maar niet uitsluitend) dat fijner zand meer ruimte geeft aan hun natuurlijke grondelgedrag.

Wat heb je trouwens nu voor bodem en waarom moet die vervangen worden?
ik zou graag een zwarte bodem willen hebben, helaas heb ik nu een wit bodempje wat ook niet erg diep is, daarom wil ik hem graag helemaal vervangen
 

Terug
Bovenaan