Gaat de nieuwjaarsbeurs door?


jeffrey

Well-known member
Lid geworden
5 september 2004
Berichten
723
Ik bedacht me net dat ik nog niks gehoord had over de nieuwjaarsbeurs van De Siervis in Oosterhout. Na enig zoekwerk lijkt deze van de baan te zijn... Klopt dit? En zo ja, zijn er nog dergelijke beurzen begin van het jaar?
 
Ik denk dat veel te maken heeft met de kosten door de gestegen energieprijzen die moeten worden doorberekend.
 
Ik denk dat veel te maken heeft met de kosten door de gestegen energieprijzen die moeten worden doorberekend.
Datzelfde probleem hadden wij ook met het Vivarium. De beursruimte moet nu eenmaal verwarmd zijn. Dat wordt allemaal meegenomen in de verhuurprijs en de standplaatsen. Dat hebben wij als standhouders helaas ook in mee moeten betalen. Maar goed, een beurs zoals het Vivarium is dan te groot om het mede door deze reden niet door te laten gaan. Als standhouders afstand houden van een meerprijs kan men gewoon in de huidige situatie geen beurs houden.
 
Ja ik vermoedde het al een beetje, gezien ze wel een 'zomer'-beurs hadden afgelopen jaar. Helaas maar wel begrijpelijk. Bedankt voor de reacties allen. :)
 
Datzelfde probleem hadden wij ook met het Vivarium. De beursruimte moet nu eenmaal verwarmd zijn. Dat wordt allemaal meegenomen in de verhuurprijs en de standplaatsen. Dat hebben wij als standhouders helaas ook in mee moeten betalen. Maar goed, een beurs zoals het Vivarium is dan te groot om het mede door deze reden niet door te laten gaan. Als standhouders afstand houden van een meerprijs kan men gewoon in de huidige situatie geen beurs houden.
Waarom wordt het dan ook in de winter georganiseerd?🙈
 
Waarom wordt het dan ook in de winter georganiseerd?🙈
Als je alles in de Zomer doet, gaat niet iedereen overal naar toe + veel op vakantie dus weinig bezoek. waardoor de kosten eigenlijk hoger zijn.
Stand verdient op wat ze verkopen ook. en amper bezoek is ook amper omzet.
 
Als je alles in de Zomer doet, gaat niet iedereen overal naar toe + veel op vakantie dus weinig bezoek. waardoor de kosten eigenlijk hoger zijn.
Stand verdient op wat ze verkopen ook. en amper bezoek is ook amper omzet.
Dat begrijp ik, en waarschijnlijk zijn de kosten voor de huur van de hallen ook hoger. Maar er is ook nog een middenweg. Hoogzomer is niet nodig, maar als het buiten 20 graden is dan scheelt dat enorm in de stookkosten, ook voor de standhouders die hun bakken op temperatuur moeren houden. In het voorjaar en na de zomer zijn dus ook legio mogelijkheden lijkt me. Daarnaast denk ik dat vivarium een vrij specifiek publiek trekt. Ik had er voor ik een aquarium had nog nooit van gehoord. Deze mensen zullen ook in een tijd waarin er meerdere beursen zijn echt wel naar de grootste beurs op aquariumgebied in NL komen.
 
Ik denk zelf dat de hogere stookkosten worden verdeeld over het gehele jaar dus alle huurders zullen daar dan last van hebben. Ik denk niet dat de huur in de zomer lager zal zijn dan in de winter maar goed dat is mijn gedachte.
 
Ik denk zelf dat de hogere stookkosten worden verdeeld over het gehele jaar dus alle huurders zullen daar dan last van hebben. Ik denk niet dat de huur in de zomer lager zal zijn dan in de winter maar goed dat is mijn gedachte.
Dat zou kunnen, maar lijkt me niet logisch. Het zal nogal per evenement verschillen in welke mate er energie etc gebruikt wordt. Bij de huur van bijvoorbeeld groepsaccommodaties zie je inmiddels dat er gewoon een prijs is per m³ gas en KWh elektra die achteraf afgerekend dient te worden.
 
Waarom wordt het dan ook in de winter georganiseerd?🙈
Voordat het Vivarium in de herfst werd gehouden, werd het altijd in maart gehouden. Doch toen waren er lijnrecht ook andere vergelijkbare (wel kleiner) evenementen tegenover geprogrammeerd. Dat resulteert dus niet in het beoogde bezoekersaantal. In de herfst zijn er minder tot geen vergelijkbare evenementen (muv het buitenland) en daardoor loopt het bezoekersaantal hoger op.

Doch wat de doorgevoerde prijzen aangaan, dat wordt volgens mij wel het hele jaar doorberekend als ik kijk hoe de kosten weer zijn van andere aangelegenheden elders in het jaar.
 

Terug
Bovenaan